အထူးဖိတ္ၾကားျခင္း (အလုိေတာာ္ျပည့္ ရန္ကုန္)


သဘာ၀ေဘးအႏၱရယ္(ဂီရိ)မုန္တိုင္းဒဏ္ခံခဲ့ရေသာ ရခိုင္ၿပည္နယ္ ေၿမပုံ၊ မင္းၿပား၊ ေက်ာက္ၿဖဴ၊ ေပါက္ေတာၿမိဳ ့မ်ား၌ ၿပည္တြင္းၿပည္ပ နယ္စပ္ေဒသ သာသနာၿပဳ အလိုေတာ္ေက်ာင္းတိုက္မ်ား၏အဓိပတိ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အလိုေတာ္ၿပည့္ဆရာေတာ္ၾကီးမွ ဦးစီၿပီး အဆိုပါ ေလေဘးဒဏ္ခံခဲ့ရေသာ ေဒသမ်ားတြင္ အေထြေထြပစၥည္းမ်ား လွဴဒါန္းနိင္ေရးအတြက္ ၄င္းေဒသမ်ားသို ့ အလိုေတာ္ၿပည့္ဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္တိုင္ ၾကြေရာက္လွဴဒါန္းမည္ၿဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ေစတနာရွင္တပည့္ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားတို့အား ၀တၱဳပစၥည္းမ်ား လွဴဒါန္းမည့္ အခမ္းအနားသို့ အထူးဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။

က်င္းပၿပဳလုပ္မည္ေန့ရက္
၁၃၇၂-ခု သီတင္းကၽြတ္လၿပည့္ေက်ာ္(၉)ရက္ တနလၤာေန့ (၁.၁၁.၂၀၁၀)ရက္ေန့ .......ေန့လည္ ၃း၀၀ နာရီ မွ (၄း၀၀)နာရီထိ ေအာင္ေၿမေဗာဓိဓမၼရိပ္သာ အလိုေတာ္ၿပည့္က်ာင္းတိုက္ ပင္ေရႊေညာင္းလမ္း တာေမြကေလးရပ္ကြက္ တာေမြၿမိဳ့နယ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ့၊ ဆက္သြယ္နိုင္ရန္ ဖုန္း ၅၄၅၃၃၇
Web:www.alodawpyei.org //Email: alodawpyei@myanmar.com.mm

ဆက္ဖတ္ရန္.

ရခိုင္ျပည္ ဂီရိမုန္တိုင္း ေလေဘး ဒုကၡသည္မ်ား ကူညီေထာက္ပံ့ေရး ေကာ္မတီ၏ ႏိုးေဆာ္လႊာ

ရခုိင္ျပည္အတြင္း မၾကာေသးမွီက တုိက္ခတ္သြားေသာ အင္အားျပင္း ဂိီရီမုန္းတိုင္းဒါဏ္ေၾကာင့္ အိုးအိမ္စြန္႔ခြါသြားရေသာ ေလေဘးဒုကၡသည္မ်ားအေရးကို ကူညီေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ရခုိင္ေက်ာင္းသားဟရန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႔မွ ရခိုင္ျပည္ ဂီရိမုန္တိုင္း ေလေဘး ဒုကၡသည္မ်ား ကူညီေထာက္ပံ့ေရး ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကုိ အေရးေပၚ ဖြဲ႔စည္းလုိုက္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ ေလေဘးဒုကၡသည္မ်ားကုိ ကူညီလိုေသာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ရွိ ေစတနာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ေအာက္ပါ လိပ္စာမ်ားသို႔ဆက္သြယ္ လွဴဒါန္းႏိုင္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

Giri Donation Collection Annoucement

ဆက္ဖတ္ရန္.

လူ႔အျဖစ္ကို ရခဲျခင္းႏွင့္ လူဦးေရတုိးပြားလာရျခင္း၊ (ေမာင္သာဦး- အေမး)

ရြာဦးေက်ာင္းကို အခုမွေရာက္ဖူးတာပါဘုရား။
အဲဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ေျဖၾကားထားတဲ့ မႏုႆတၱဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ ေမးခြန္းမွာ ေျဖၾကားထားတဲ့ အထဲမွာ တပည့္ေတာ္ တစ္ခုသေဘာမေပါက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဘုရား။ ဟုိလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္နဲ႔စာရင္ အခုေခတ္မွာ လူဦးေရေရာ၊ တိရစၦာန္ဦးေရေရာ ပိုၿပီး ေတာ့မ်ားလာတယ္မလားဘုရား။

အဲဒီမ်ားလာတဲ့ လူေတြ၊ တိရစၦာန္ေတြ ဟာဘယ္ဘုံဌာနေတြက ဒီလူ႕ဘုံ၊ တိရစၦာန္ဘုံေတြကို ေရာက္လာၾကတာလဲဘုရား။ တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးသည္မွာ သတၱ၀ါတစ္ဦးဦးဒီဘ၀မွ ေသသြားလွ်င္ ေနာက္ဘ၀မွာ သြားျဖစ္ရင္ ဒီဘ၀မွာ သတၱ၀ါဦးေရ ေလွ်ာ့ဆင္းသြားရမယ္မလားဘုရား။

အခုက လူေတြလည္းမ်ားလာတယ္။ တိရစၦာန္ေတြလည္း မ်ားလာတယ္။ သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခု မဟုတ္လားဘုရား။ သတၱ၀ါေတြ တုိးပြါးလာဖုိ႔အတြက္ အဲဒီကံတရားေတြက ဘယ္ကေနတုိးလာတာလဲဘုရား။ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္ ဘုရား။ ေမာင္သာဦး

ေျဖ။ ။ လြန္ခဲ့ေသာ နစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္ႏွင့္ စာလ်ွင္ လူဦၤးေရတိုးပြားလာသည္ ဆိုသည္မွာ မွန္ေပသည္၊ လူ႔အျဖစ္ကိုရခဲ၏ဟု ဘုရားေဟာထားခဲ့ျခင္းသည္လည္း လူဦးေရမတုိးပြားေတာ့ဘူုး၊ တစ္နစ္ထက္ တစ္နစ္ေလ်ွာ့နည္းသြားမည္ဟု ေဟာခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေပ။ လူ႔အျဖစ္္ဆိုတာ အလြန္ရခဲသည္၊ ရရွိေနေသာလူ႔ဘဝကို အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးခ်ၾကပါဟု တုိက္တြန္းခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။ လူ႔ႈအျဖစ္ကို ရခဲေသာ္လည္း လူဦးေရ ေလ်ွာ့နည္းမသြားပါ၊ ရေတာင့္ရခဲ ရေနၾကမည္သာျဖစ္၏။

(တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးသည္မွာ သတၱ၀ါတစ္ဦးဦး ဒီဘ၀မွေသသြားလွ်င္ ေနာက္ဘ၀မွာ သြားျဖစ္ရင္ ဒီဘ၀မွာ သတၱ၀ါဦးေရေလွ်ာ့ဆင္းသြားရမယ္မလားဘုရား။) ဒကာေတာ္ ဤသုိ႔ၾကားဖူးသည္ ဆုိသည္မွာ အရပ္စကား လူငယ္တုိ႔စကားသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မယ္၊ ဘဝတစ္ခုမွ ေသဆုံးျပီးလ်ွင္ ေနာက္ဘဝတစ္ခုတြင္ ျဖစ္တတ္သည္ဆုိသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္။ ဒီဘဝမွ သတၱဝါမ်ား ဦးေရေလ်ွာ့ဆင္းသြားရမည္ဆိုုသည္မွာ မမွန္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္၊ ေသသူရွိသကဲ့သို႔၊ ေမြးဖြားလာသူလည္း ရွိေနမည္သာ။ ဤသည္ကုိပင္လ်ွင္ သံသရာလည္သည္ဟု ေခၚသည္ဟူ၍မွတ္ပါေလ။

သတၱဝါတစ္ခု ကံတစ္ခုဟု ဆုိရာတြင္၊ သေဗၺသတၱာ ကမၼသကတာ- ဟူုေသာပါဠိမွ ဆင္းသက္လာဖြယ္ရွိသည္၊ သတၱဝါတို႔မည္သည္ မိမိအေၾကာင္း မိမိဖန္တီးေနၾကသည္ဟု ဆိုလုိရင္းျဖစ္ပါသည္။

ဒကာေတာ္ ဆိုလိုသည္မွာ၊ သတၱဝါတို႔သည္၊ မည္သည့္ဘုံ႒ာနကမွ ေရာက္လာျခင္း မဟုတ္ပဲ၊ ယခုမွ အသစ္စက္စက္ ေပၚေပါက္လာၾက၍ သတၱဝါဦၤးေရမ်ား မ်ားျပားလာရသည္ဟု ဆိုလိုခ်င္ပုံေပၚသည္။ အကယ္၍သာ ေခြးတစ္ေကာင္ ေသ၍ လူျဖစ္ခဲ့လ်ွင္ လူဦးေရ တစ္ေယာက္တုိးျပီး၊ ေခြးဦးေရ တစ္ေကာင္နည္းသြားရမည္ဟု အယူရွိေနပုံေပၚေနသည္။

သတၱဝါမ်ား တုိးပြားလာရျခင္းသည္ကား၊ မည္သည့္ဘုံမ်ိဳးတြင္မွ မျဖစ္ဖူးေသးပဲ အခုမွ ကံအသစ္ျဖင့္ သတၱဝါသစ္တစ္ခု အသစ္စက္စက္ ျဖစ္လာျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ေပ။ ၃၁ ဘုံတြင္ လူသားမ်ား သိရွိေလ့လာႏိုင္ေသာ ဘုံမွာ လူ႔ဘုံႏွင့္ တိရိစၦာန္ဘုံသာ ရွိပါသည္၊ အျခားအျခားေသာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ နတ္ဘုံ ျဗဟၼာဘုံမ်ားကိုမူ လူသားမ်ား အိမ္ေထာင္စုစာရင္း ေကာက္ယူဖို႔ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ မသိႏုိင္ေသာ ေနရာမ်ား ျဖစ္သည္၊ ၄င္းဘုံမ်ားမွလည္း ဤလူ႕ဘုံသို႔ ေရာက္ရွိလာႏုိင္ေၾကာင္းကုိ ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ေျမာက္မ်ားစြာ ဖတ္မွတ္ဖူးပါသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ နစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ရွိခဲ့ဖူးေသာ ဒိုင္ႏုိေဆာကဲ့သို႔ သတၱဝါမ်ား မ်ိဳးျပဳန္းသြားခဲ့သည္ကို မွတ္သားဖူးပါသည္။ လူသာအေရအတြက္မ်ားလာေသာ္လည္း တစ္ဖက္တြင္ မ်ိဳးတုန္းသြားေသာ သတၱဝါမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိသည္ကို သတိထား သင့္ေပသည္။ ထုိနည္းတူစြာ အထက္က ေျပာခဲ့သလို လူသားမ်ား မျမင္ႏုိင္မေတြ ့ႏုိင္ေသာ နာနာဘာဝ အစရွိေသာ နတ္ ျဗဟၼာမ်ားမွလည္း လူ႕ဘုံ လူ႔ဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းလာႏုိင္ေၾကာင္းကို ေျဖၾကားလိုုက္ရပါသည္။

အထက္ပါ ေမးခြန္းမ်ားအား က်မ္းတတ္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္မ်ားကုိလည္း ေမးျမန္း၍ ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။

ဆက္ဖတ္ရန္.

ကဲ့ ..အခု ဘယ္လိုလုပ္မလဲ

တစ္ခါက ျမိဳ႕ငယ္တစ္ျမိဳ႕တြင္၊ စီးပြားဥစၥာ အသင့္အတင့္ရွိေသာ၊ လက္ထပ္ျပီးခါစ ဗုဒၶဘာသာ ဇနီးေမာင္ႏွံ နစ္ေယာက္သည္၊ ဘဝေရွးေရးအတြက္ စီးပြားတစ္ခုခုကို လုပ္ကိုင္ရန္ရည္ရြယ္၍၊ ျမိဳ႔ၾကီးတစ္ျမိဳ႔ကို တက္လာခဲ့ေလသည္။

သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံနစ္ေယာက္သည္ကား၊ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ စီးပြားေရးမ်ားကုိ လုပ္ကိုင္းေနရင္း၊ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦးကို ရရွိေလေတာ့၏၊ ထိုမိတ္ေဆြသည္လည္း သူတို႔နည္းတူ လက္ထပ္ခါစ စုံတြဲတစ္တြဲ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရးတစ္ခုကုိ မယ္မယ္ရရ လုိက္ခ်င္ကိုင္ခ်င္ေနသျဖင့္ ဆႏၵခ်င္း တူညီေနကာ ပိုမုိရင္းႏွီး ခင္မင္သြားၾကေလသည္။

တစ္ခု ကြာျခားသည္မွာ နယ္ျမိဳ႔မွ တက္လာေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ျပီး၊ ျမိဳ႔မွ မိတ္ေဆြလင္းမယားသည္ကာ၊ မူဆလင္ဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မိသားစုမ်ားသည္ ညားခါစ မိသားစုေလးမ်ားျဖစ္ေနျခင္း၊ စီးပြားတစ္ခုကို ေဇာက္ခ်၍လုပ္ကိုင္လုိျခင္း အစရွိေသာ တူညီခ်က္ကေလးမ်ားေၾကာင့္ပင္၊ အလြန္ရင္းႏွီးသြားၾကေလသည္။

ဗုဒၶဘာသာ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားက အျမဲတမ္း ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္ လုပ္သကဲ့သုိ႔ မူဆလင္ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားသည္လည္း အျမဲတမ္း ဗလီတက္ ဝတ္ျပဳေလ့ရွိၾကေသလည္။ သူတုိ႔စုံတြဲမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ ဘာသာတရားမ်ားကို အလြန္ရိုေသေလးစားသူမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္၊ ၄င္းဇနီးေမာင္ႏွံ မိတ္ေဆြမ်ားသည္၊ အလုပ္တစ္ခုကို စပ္တူလုပ္ကုိင္းရင္း ျမိဳ႔မ်က္ႏွာဖုံးတမ်ွ ၾကီးပြားတိုးတက္ လာေလေတာ့သည္။

ဘာသာတရားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ မည္သူကမ်ွ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳၾကေပ၊ တကယ့္ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းမ်ားအျဖစ္ ေနထုိင္လုပ္ကုိင္လာခဲ့ၾကေလသည္၊ ဗုဒၶဘာသာ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားမွာလည္း၊ ဘာသာတရားကို လုိက္စားသူမ်ားပီပီ အလြန္ေအးခ်မ္းေသာ မိသားစုေလး တစ္စုျဖစ္ေလ၏၊ ထို႕အတူ မူဆလင္ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔သည္လည္း အလြန္ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုုင္တတ္ေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။

နစ္ကာလမ်ားၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် မူဆလင္ဇနီးေမာင္ႏွံတြင္ သားေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္ ထြန္းကားျပီး၊ ဗုဒၶဘာသာ ဇနီးေမာင္တုိ႔တြင္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ ထြန္းကားေလေတာ့၏၊ မူဆလင္းသားေလးသည္ မိဘစကားကုိ အလြန္ရုိေသသူပီပီ မူဆလင္ဘာသာတရားကိုလည္း အလြန္ယုံၾကည္ သက္ဝင္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေလ၏။

ထို႔အတူ ဗုဒၶဘာသာ သမီးေလးသည္လည္း မိဘစကားကို ေျမဝယ္မက်နာခံတတ္ျပီး၊ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဥပုသ္သီလမ်ား ေဆာက္တည္ကား ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းမ်ားႏွင့္ ဝိပႆနာ ၇ ရက္တရားစခန္းမ်ားကုိပင္ အရြယ္ႏွင့္မလုိက္ေအာင္ ဝင္ေရာက္တရားထိုင္ျဖစ္ေလ၏။

နစ္ဖက္မိဘမ်ား ရင္းႏွီးမူကို အေၾကာင္းျပဳကာ သူတုိ႔လူငယ္နစ္ဦးသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ရင္းနွီးေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအျဖစ္ ေနထုိင္လာခဲ့ၾကသည္မွာ၊ ယခု အရြယ္ေရာက္သည္ အထိျဖစ္ေလ၏။ အရြယ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမ်ွ၊ လူငယ္တုိ႔သဘာဝ ေမတၱာမ်ွသြားၾကမည္ကုိလည္း နစ္ဖက္မိဘမ်ား စုိးရိမ္းလ်ွက္ရွိၾကေလသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း မိဘမ်ား၏ မ်က္ႏွာေၾကာင့္ပင္လ်ွင္ ေကာင္ေလးနွင့္ ေကာင္မေလး တစ္တြဲတြဲသြားလာေနသည္ကုိ မတားရက္ႏိုင္ၾကေပ။

မူဆလင္းမိဘမ်ားသည္ကား ၄င္းတုိ႕၏ တစ္ဦးတည္းေသာသားကုိ ဘာသာတူ မူဆလင္းသမီးပ်ဳိတစ္ဦးႏွင့္ လက္ဆက္ေပးရန္ ရြယ္ထားသကဲ့သို႔၊ ဗုဒၶဘာသာ မိဘမ်ားသည္လည္း မိမိတုိ႕၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးလိမၼာေလးကို ဘာသာတူ အယူတူသူႏွင့္သာ နီးစပ္ေစခ်င္ေနေလေတာ့၏။

သို႔ေသာ္ အလြန္တရာမွ ရင္းႏွီးျပီး စီးပြားအတူလုပ္ေနၾကေသာ မိဘမ်ားသည္၊ သူတို႕၏ သားမသီးမ်ားကုိ မိမိတုိ႔၏ အလိုဆႏၵအတုိင္း ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးတြင္၊ မူဆလင္းသားေလးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ သမီးေလးတို႔သည္ မိဘမ်ားတားသည့္ၾကားကပင္လွ်င္ ခိုးရာလုိက္ေျပးသြားေတာ့၏။

နစ္ဖက္မိဘမ်ား၏ ရင္းႏွီးမူကို အေျခခံ၍၊ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္လည္း၊ ညားခါစတြင္ ဘာသာတရားကုိးကြယ္မွူူကို၊ မိခင္ဘာသာမ်ားကုိသာ စိတ္ၾကိဳက္ခြင့္ျပဳေပးထားေလေတာ့၏၊ သုိ႔႔ေသာ္ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္တြင္ သားေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္ ထြန္းကားေနျပီျဖစ္၍၊ မူူဆလင္ဘာသာဝင္ လင္ေတာ္ေမာင္ကလည္း မိမိ၏သားေလးကို မူဆလင္ျဖစ္ေစခ်င္ေနသကဲ့သို႔၊ ဗုဒၶဘာသာ မိခင္သည္လည္း မိမိ၏ သားေလးကို ဗုဒၶဘာသာတုိ႔ ထုံးစံအတုိင္း ရွင္ျပဳရဟန္းခံမ်ား ျပဳလုုပ္ေပးခ်င္လွ်က္ရွိေပသည္။
------------------------------------------------------------------------------

ေတာမွတက္လာေသာ ဗုဒၶဘာသာဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားႏွင့္ စပ္တူစီးပြားလုပ္ေတာ့မည့္ဟု သိရစဥ္တုန္းက၊ ျမိဳ႔ေပၚမွ မူဆလင္ဇနီးေမာင္ႏွံကုိ ဗလီဆရာမ်ားက တားခဲ့ေသာ္လည္း ကုိယ့္စိတ္ကို ကုိယ္ႏုိင္သည္ဟု ဆိုကာ တားဆီး၍မရခဲ့့ဟုသိရသကဲ့သို႔၊ ဗုဒၶဘာသာ ဇနီးေမာင္္ႏွံမ်ားကုိလည္း မူဆလင္မ်ားႏွင့္ အလုပ္အတူတြဲမလုပ္ရန္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားမွ တားခဲ့သည္က၊ို မိမိတို႕သည္ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ဘာသာမေျပာင္းပါ ဟုဆုိကာ စီးပြားလုပ္ျဖစ္သြားၾကသည္ဟု သိရပါသည္။

ယခုလက္ရွိအေနအထားတြင္ကား မိမိတို႔သားသမီးမ်ား လက္ထက္ကို ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္ရွိလာျပီျဖစ္၍၊ မူဆလင္မိဘမ်ား ကိုယ့္စိတ္ကုိ ကိုယ္ႏိုင္ခဲ့သကဲ့သုိ႔ ၄င္းတုိ႔၏သားမွာ ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ဗုဒၶဘာသာမိဘမ်ားသည္လည္း မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ဘာသာမေျပာင္းပဲ ေနႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၄င္းတုိ႔၏သမီးငယ္ ေနႏိုင္မည္မဟုတ္ေတာ့ေပ၊ သမီးငယ္ေလးက ေနႏုိင္သည္ထားဦးေတာ့၊ မီမီတုိ႔၏ ေျမးေလးသည္ကာ လုံးဝမေသခ်ာေတာ့ေပ။

အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္ကို ဖတ္ရူ႕ျပီး ယခုကဲ့သို႔၊ မိဘနစ္ပါးႏွင့္ ဘုိးဘြားမ်ား ဗ်ာမ်ားေနရျခင္းသည္၊ မည္သူ႕အျပစ္ ဟု စာဖတ္သူမ်ားရူ႔ျမင္သုံးသတ္ပါသနည္။

ဆက္ဖတ္ရန္.

တကယ္လုိအပ္ေသာ ေနရာတြင္ တကယ္လွဴဒါန္းလိုက္ၾကေလျပီ

 
ဝိဇၨာလယျမန္မာေက်ာင္းေဆာင္ ေရစက္ခ်ပြဲအခန္းအနား

ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ ့ရွိ တကၠသိုလ္အသီးသီးတြင္ ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ ျမန္မာစာသင္သား ရဟန္းေတာ္မ်ား သတင္းသံုးရန္အတြက္ ေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ တစ္ေဆာင္ကို စာသင္သားမ်ားကိုယ္တိုင္ ကမကထ ျပဳလုပ္ကာ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ယင္းေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲကို ယမန္ေန ့က ဘန္ေကာက္ၿမိဳ ့ ဘန္းေခးအရပ္ရွိ ၀ပ္တလုမ့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

 
ဝိဇၨာလယျမန္မာေက်ာင္းေဆာင္
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စာသင္သား ရဟန္းငယ္ သံဃာငယ္မ်ားသည္ ယခင္ကကဲ့သို ့မိမိတို ့ တုိင္းျပည္တြင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားၾကရံုႏွင့္ မေရာင့္ရဲ မတိမ္းတိမ္ၾကဘဲ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို ့ ထြက္ခြါကာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ပညာရပ္မ်ားကို ႀကိးစားသင္ယူလာၾကသည္။
အထူးသျဖင့္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပည္ပသို ့ထြက္ခြါကာ ေခတ္မီနည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ သင္ၾကားမႈကို ပိုမိုခံုမင္လာၾကသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ အိႏၵိယ။ သီရိလကၤာႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမ်ားရွိ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ျမန္မာစာသင္သား ရဟန္းငယ္ မ်ားစြာကို ဖူးေတြ ့လာၾကရသည္။


 
မဟာမကုဋ ရာဇ ဝိဒယာလယ တကၠသိုလ္

´ဦးဇင္းတို ့ ဒီမွာ ေက်ာင္းတက္ရတာ အဆင္ေျပေပမဲ့ ေနေရးထိုင္ေရး အရမ္းခက္ခဲတယ္ဒကာ။ အခု ဦးဇင္း ေနရတဲ့ အခန္းက တပါးစာဘဲရွိတယ္။ ဒီေနရာေလးကို သံုးပါးေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတို ့ကို လက္ခံထားတဲ့ ၀ပ္တလုမ့္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္က မင္းတို ့ကို ငါေျမေနရာေပးမယ္ တတ္ႏိုင္ရင္ေဆာက္ၾကဆိုလို ့ ဒီမွာရွိေနတဲ့ ျမန္မာ သံဃာ တရာေက်ာ္က တပါးစီကို ဘတ္ ၅၀၀ စီ စုၿပီး စလုပ္ၾကတာ´ ဟု မိန္ ့ၾကားသည္။ ဦးကု႑လသည္ ျမန္မာ စာသင္သား ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ ့(ထိုင္း) ၏ ျပန္ၾကားေရးအဖြဲ ့၀င္ျဖစ္သည္။



 
မဟာမကု တကၠသိုလ္ဘုုရားရွိခုိးေဆာင္ေရွ႕တြင္ အမွတ္တရ

ထို ့ျပင္ ယခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္ျပဳလုပ္ေသာ ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲမွ ရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားႏွင့္ စက္ရံုအလုပ္ရံုမ်ားမွ ေရႊ ့ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ စုေပါင္းလွဴဒါန္းျခင္းမ်ားျဖင့္ ယခုေက်ာင္းေဆာင္သစ္ ေပၚထြန္းလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။




 
မဟာမကုတကၠသိုလ္ႏွင့္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္တစ္ပါး

ယင္း၀ါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ နာမည္ေက်ာ္ ဓမၼကထိ ဦးသုမဂၤလ (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္) လာေရာက္ ေဟာၾကားသျဖင့္ ေထာင္ခ်ီေသာ ပရိသတ္မ်ား လာေရာက္ကာ လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္။



 
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ဆရာေတာ္မ်ားထံမွ တကၠသိုလ္အမွတ္တရ ပစၥည္းမ်ား ယူေနပုံ

´၀ါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲက ရတဲ့ ပိုက္ဆံကိုလည္း ေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ေနရာမွာဘဲ သံုးၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဒကာ ဒကာမေတြ တဆင့္စကား တဆင့္နားၾကားလာၾကလို ့ လာလာလွဴၾကတယ္´ ဟု ဦးကု႑လက ဆိုသည္။


 
အမွတ္တရ ပစၥည္းမ်ား ယူုေနပုံ

ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံျခးသား သံဃာ ၃၀၀ခန္ ့မွ် သီတင္းသံုးေနေသာ ေက်ာင္းမွာ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ ့ ဘန္းေခအရပ္ရွိ ၀ပ္တလုမ့္ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေက်ာင္းတုိက္မွ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏ ဘြဲ ့ေတာ္မွာ ဖရမဟာဘုန္းထိန္ ဇုတိေျႏၵာ ျဖစ္သည္။ 

 


 
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဝပ္တလုမ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဖရမဟာဘုန္းထိန္ ဇုတိေျႏၵာ

ဆရာေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က အိႏၵိယတြင္ သြားေရာက္ကာ M.A ဘြဲ ့ကို ရယူခဲ့သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားသား စာသင္သားမ်ား၏ အခက္အခဲကို ကိုယ္တိုင္ ေတြ ့ႀကံဳခံစားဖူးသျဖင့္ စာနာကာ ျမန္မာအပါအ၀င္ သီရိလကၤာ။ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္။ နီေပါ။ အိႏၵိယ။ လာအိုႏွင့္ ကေမၻာဒီယား ႏိုင္ငံသား စာသင္သားမ်ားကို လက္ခံထားသည္။ 




 
ဝပ္တလုမ္ဆရာေတာ္ သီတင္းသုံးရာေက်ာင္းေဆာင္ငယ္

´ ဒီဆရာေတာ္ လက္မခံခင္က ဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ ့နစ္နစ္ေလာက္ကေပါ့ အဲဒီၤတုန္းက ဆုိရင္ ဒီေက်ာင္းကို မသိေသးတဲ ့ကုိယ္ေတာ္ေတြလာရင္ ဝပ္မဟာထကိုပဲ ေရာက္ၾကတာေလ အဲဒီမွာ ေနစရာမရွိ ဘာမရွိနဲ ့၊ သစ္ပင္ေအာင္မွာ ေနဝင္သြားၾကတယ္၊ ေနာက္မွာ အနီးအနားက ထုိင္းဒကာေတြက ဟုိတယ္လုိက္ပို ့မွ ဟုိတယ္မွာ အိပ္ခဲ့ရတဲ ့ကုိယ္ေတာ္ေတြလညး္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားၾကတယ္လို ့သိရတယ္၊ ဦၤးဇင္းတုိ ့လာတုန္းကေတာ့ ဒီေက်ာင္းကို တန္းျပီးလာတာပါ ဒီမွာက လူခံရွိေနတာဆိုေတာ ့အဲဒိဒုကၡကုိ မခံစားလုိက္ရပါဘူး၊´ ဟု ဦးကု႑လက ေရွးဦးစြာ ေရာက္ရွိလာၾကေသာ စာသင္သားမ်ား၏ အခက္အခဲကို ရွင္းျပသည္။


 
ဝပ္တလုမ္ေက်ာင္းရွိ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား သီတင္းသုံးရာ အခန္းငယ္ေလးမ်ား

ယခုအခါ Mahchulalongkorn Rajavidyalaya University, Ayutthaya, တြင္ (M.A ) Buddhist Studies, IMAP တက္ေရာက္သင္ၾကားေနသူ အရွင္ပညာစာရ ေဗာဓိက ကိုယ္တိုင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ေနထိုင့္ခဲ့ရပံုကို ယခုကဲ့သို ့ ျပန္ေျပာျပသည္။

´ဦးပဇင္းေရာက္စတုန္းကေတာ့ သိပ္အဆင္မေျပဘူးေလ။ အိပ္စရာ ေနရာမရွ္ိဆိုေတာ့ ေက်ာင္းေအာက္ထပ္ တမန္တလင္းေပါမွာပဲ အိပ္ခဲ့ရတယ္ေပါ့ ေၾကာင္တို ့ ေခြးတိုနဲ့အတူတူေလ။ ကိုယ္အိပ္ေနတုန္း ေခြးေတြက ေက်ာ္သြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္၊ အခုလိုေက်ာင္းဖြင့္လိုက္ေတာ့ သံဃာအားလံုးအဆင္ေၿပတာေပါ့´ဟု ေျပာသည္။



 
ဝပ္တလုမ္ေက်ာင္းေန ျမန္မာရဟန္းေတာ္တစ္ပါး

ဘန္ေကာက္ၿမိဳ ့Mahidol University, Faculty of Social Science, တြင္ Religious Stududies ႏွင့္ ပါရဂူတန္း တက္ခြင္႕ရရန္ၾကိဳးစားေနေသာ အရွင္ေခမာ၀ံသကလည္း ´အဲဒီတုန္းက မဟာက်ဴလာက ေက်ာင္းသားေတြကို အေဆာင္ မေပးႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနေရးထိုင္ေရးက အရမ္းခက္ခဲပါတယ္။ ဒီလိုအခက္အခဲရွိတဲ့ ဦးပဥၹင္းေတြကို ၀ပ္တလုမ့္ ဆရာေတာ္က လက္ခံတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းမွာလည္း ေနစရာက က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းမရွိေတာ့ ျဖစ္သလိုေနခဲ့ၾကရတယ္။ တခ်ိဳ ့ဆို ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေနၿပီး တက္ေနရၿပီဆိုေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲမွာ တုိက္ခန္းငွါးေနၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိခဲ့တယ္´ ဟု ေျပာျပသည္။



 
ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားသီတင္းသုံးရာတြင္ ယၡဳကဲ့သို႔ လူေသမ်ားထည့္ရာ ေခါင္းမ်ားရွိေလသည္

ထိုင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ မီးသၿဂိဳဟ္စက္မ်ား အေလာင္းထည့္ေသာ ေခါင္းမ်ားကို ထားရွိသည္မွာ ထိုင္းဓေလ့ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာမ်ားအတြက္မူ သခ်ၤဳိင္းေျမႏွင့္ သခ်ၤဳိင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာပစၥည္းမ်ားမွာ ထိတ္လန္ ့ဖြယ္ ၾကက္သီးထဖြယ္ေကာင္းေသာ ေၾကာက္စရာ ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ျပည္တြင္းမွ မိတ္ေဆြမ်ားက ထိုင္းတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ေန၍ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေနထုိင္ကာ ပညာသင္ေနသည္ဟု ထင္ၾကေသာ္လည္း စာသင္သား ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မီးသၿဂၤိဳဟ္စက္ ေအာက္ထပ္ႏွင့္ ေခါင္းတလားမ်ားၾကားတြင္ အိပ္စက္ျခင္း စာက်က္ျခင္း ဆြမ္းစားျခင္းမ်ားကို စသည္ျဖင့္ ေနထိုင္ သီတင္းသံုးေနၾကသည္ကိုေတြ ့ရသည္။



 
ဝပ္တလုမ္ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံး၍ တကၠသုိလ္အသီးသီးတြင္ ပညာသင္ေနၾကေသာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား

ယခု ေဆာက္လုပ္ေသာ ေက်ာင္းေဆာင္ကို ဝိဇၨာလယ ျမန္မာေက်ာင္းေဆာင္ ဟု အမည္ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။ ေပ ၄၀x ေပ ၆၀ တထပ္ ေက်ာင္းေဆာင္ျဖစ္သည္။ သံဃာ ၁၂ ပါးခန္ ့သာ သီတင္းသံုးႏိုင္ဖြယ္ ရွိေသာ္လည္း ေနစရာေနရာ အတိအက် မရေသးေသာ သံဃာ ၄၀ ကို မဲႏႈိက္ကာ ေနရာခ်ထားမည္ဟု သိရသည္။
ယခုေက်ာင္းေဆာက္လုပ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးပညာစာရ ေဗာဓိက´သံဃာေတာ္ေတြလည္း ခ်မ္းသာစြာမိမိတို ့ ပညာေရးကို တစိုက္မတ္မတ္ သင္းၾကားနိုင္တာေပါ့ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကေတာ့ ေနဖိုအခြင့္ကိုသာ ေပးထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူကေနစရာက္ို မေပးနိုင္ေလ။ သို့ေသာ္ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ထိုင္းဆရာေတာ္ေတြထဲမွာ ျမန္မာ စာသင္သားေတြအတြက္ အလြန္ေက်းဇူးႀကီးမာတဲ့ ဆရာေတာ္ပါ။ အခုလို ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းဝန္းထဲမွာ ေက်ာင္းလွဴဒါန္းတာက ျမန္မာစာသင္သား သံဃားေတြအတြက္ မ်ားစြား အဆင္ေၿပသလို ဆရာေတာ္ကိုလည္း ေက်းဇူဆပ္ရာေရာက္ပါတယ္´ဟု မိန္ ့သည္။

ထို ့အတူ ဦးေခမာ၀ံသကလည္း ´ဦးဇင္းအေနနဲ ့ ၀မ္းသာပါတယ္။ ဦးေဆာင္လုပ္ေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္။ ဒကာဒကာမေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္။ ဒါက တကယ္လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ တကယ္လွဴဒါန္းလိုက္တာဘဲေလ။ ဒီလိုလုပ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏို္င္ငံသားမ်ား ေဆာက္လုပ္တဲ့ ေက်ာင္းေလး တစ္ေဆာင္ေတာ့ က်န္ခဲ့တာေပါ့။ ေနာင္လာမဲ့ ျမန္မာ စာသင္သား ရဟန္းသံဃာေတြအတြက္ အရိပ္အာ၀ါသ တခု ရတာေပါ့´ ဟု ေျပာသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္းရွိ ဘန္ေကာက္။ ခ်င္းမိုင္။ ဟတ္ယိုင္။ အယုဒၶယ အစရွိေသာၿမိဳ ့မ်ားရွိ တကၠသိုလ္အသီးသီးတြင္ ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသား စာသင္သား ရဟန္းသံဃာ ၁၄၀ ခန္ ့ရွိသည္ဟု သိရသည္။
၀ပ္တလုမ့္ေက်ာင္းတစ္ခုတည္းတြင္ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဗမာ။ ရခိုင္။ ရွမ္း။ မြန္။ ကရင္။ ကခ်င္။ ပအို ့၀္။ ပေလာင္။ ဓႏု။ ထား၀ယ္ စသည္ျဖင့္ တုိင္းရင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ိဳးစံု သီတင္းသံုးလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
မဟာခ်ဴလာ ပုံရိမ္မ်ားကို ပညာဇာနည္  တြင္ ၾကည့္ရွု႔ႏိုင္ပါသည္။
 

ဘေစာတင္(ဧရာဝတီ)၏ မူရင္း သတင္းအား ျပန္လည္တင္ျပအပ္ပါသည္။

ဆက္ဖတ္ရန္.

G-mail တစ္ခု ဝယ္ခ်င္သူ

ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕အလည္ျပန္ျဖစ္သည္႕အခ်ိန္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခုပါ။ အခုေခတ္သည္ကား နည္းပညာေခတ္ျဖစ္ေနသည္ နည္းပညာ၏ပံပို႕မႈ႕ေၾကာင့္ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ား အခ်ိန္ကုန္လူပန္းသက္သာ၏၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္းမွာ ကမၻာၾကီးႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ စကားေျပာႏိုင္ ထိေတြ႕ႏိုင္ျပီး ၊ ကမၻာၾကီးမွာ ဘာျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ျပီျဖစ္သည္။


စာေရးသူတို႕ႏိုင္ငံသည္ကား ဖြံ႕ျဖိဳးမႈအားနည္းေသာ္လည္း နည္းပညာပိုင္ဆိုင္ရာမွာ ည့ံသည္ဟု မဆိုင္ႏိုင္ေသးေပ၊ သို႕ေသာ္လည္း ျပည္တြင္းက ျမန္မာအမ်ားစုမွာ ကြန္ပ်ဳတာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အေခၚအေ၀ၚမ်ားကိုမူ အဂၤလိပ္အသံထြက္အတိုငး္ တိုက္ရိုက္ယူ၍ေျပာဆိုသံုးစြဲၾက၏၊ တစ္ျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သူ႕ဘာသာစကားတစ္ခုကုိ တတ္လွ်င္ပင္လံုေလာက္ေသာ္လည္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ မလံုေလာက္ေသးေပ၊ တစ္ျခားႏိုင္မ်ားတြင္ မည္သည့္ပစၥည္ပင္ထုတ္ထုတ္ သူ႕ဘာသာစကားျဖင့္ ထည့္သြင္းထားေသာၾကာင့္ မိမိ မိခင္ဘာသာစကား တစ္ခုကိုတတ္လွ်င္ အလုပ္ျဖစ္ျပီ။

အစစအရာအရာ ထိမ္းခ်ဳပ္ခံထားရေသာျမန္မာျပည္မွ လူအမ်ားစုသည္ မ်က္စိပိတ္ နားပိတ္လွ်က္ ကမၻာၾကီး၏ ျပင္ပတစ္ေနရာကို ေရာက္ေနသကဲ့သို႕ျဖစ္ေနသည္ ။
ထိုင္း၊ မေလးရွား စေသာ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဟန္ဖုန္းကိုလူတိုင္း ကိုင္ႏိုင္သကဲ့သို႕၊ အင္တာနက္ကိုလည္း ဖုန္းသံုးလို႕ရေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ သံုးႏိုင္သည္ ဖုန္းမွတစ္ဆင္႕ေသာ္လည္းေကာင္း ေမာ္ဒန္ကဒ္စနစ္ျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္းသံုးႏိုင္၏၊ သို႕ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာမူ ဖုန္းကိုင္ႏိုင္လွ်င္ သူေဌးဟု လူအမ်ားမွတ္ထင္ေနၾကတုန္းသာ ရွိေသး၏၊ ထင္ေလာက္ေအာင္လည္း ဟန္းဖုန္းကိုင္ႏိုင္သူမ်ားမွာ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားသာ၊ သာမန္လူမ်ားကိုင္နုိင္ဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ေသးေခ်၊ အင္တာနက္ဆိုလွ်င္လည္း ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးမ်ားေလာက္တြင္သာ ေကာ္နယ္ရွင္က်ျခင္ အစိုးရထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း စေသာခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႕သတ္မႈ မ်ားစြာျဖင့္သာ သံုးစြဲႏိုင္၏၊

သုိ႕ေသာ္လည္း Google Talk တစ္ခုမွလြဲ၍၊ အျခား ဗဟုသုတဆိုင္ရာ ဝက္ဆုိဒ္မ်ားကုိမူ ဖြင့္မရသေလာက္ ျဖစ္ေခ်၏၊ အင္တာနက္သံုးျခင္းသည္ ေကာင္ေလးႏွင့္ ေကာင္းမေလးမ်ား Q ျခင္းမွ်ေလာက္သာ ထင္မွတ္ေနတုန္း ရွိေသး၏၊ ျပည္ပေရာက္ မိမိတို႔သူငယ္ခ်င္းမ်ား ပုိ႔ေပးေသာ ဖတ္မွတ္စရာ သတင္းမ်ားကုိသာ မိမိတုိ႔ ေမးထဲမွာ မရ မက ဖြင့္ကာ ဖတ္ေနရတုန္းရွိေသး၏။
တစ္ေန႕- စာေရးသူတို႕အိမ္နားက အင္တာနက္ကေဖးတြင္ အင္တာနက္သြားသံုးစဥ္ ေတာမွ လူၾကီးတစ္ေယာက္သည္၊ မေလးရွားတြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ သားႏွင့္ စကားေျပာရန္ေရာက္ရွိလာေလသည္။

စာေရးသူသည္လည္း သူ႕ကိုၾကည့္လွ်က္ အကဲခပ္ေနမိသည္၊ ဆုိင္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ တစ္ျခားအသိတစ္ဦးမွ အကူအညီေပးမႈ႕ေၾကာင့္ အြန္လိုင္းက ဂ်ီေတာ့ပ္ျဖင့္ပင္လ်ွင္၊ ေကာ္နယ္ရွင္က်လိုက္ တက္လိုက္ ခက္ခက္ခဲခဲ ေျပာေနရွာေလသည္။
ေတာကလာေသာ ထိုလူၾကီးသည္ ေကာ္နယ္ရွင္ က်သြားသည္ကိုလည္းမသိ တက္လာသည္ကိုလည္း မသိပဲ ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာေနေလ၏၊ ေဘးမွလူမ်ားက ေကာ္နယ္ခ်င္က်ေနတယ္ ခဏေစာင့္ပါဦးဆိုမွ ရပ္လိုက္သည၊္ ေတာ္ၾကာေန ေကာ္နယ္ရွင္တက္လာေသာအခါ ျပန္စကားေျပာျပန္သည္ ဤကဲ့သို႕ ေျပာလိုက္ရသည္ကို အလြန္အင္မတန္မွ ပီတိေသာမနႆျဖစ္္ေနေသာ ေတာကလူၾကီးသည္ ဆိုင္ရွင္ကိုလွမ္းေမးလိုက္ပံုမွာ။

ငါ့တူ.. အဘ ဂ်ီးေမးလ္တစ္လံုးေလာက္၀ယ္ခ်င္တယ္ကြာ ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ သားနဲစကားေျပာခ်င္ရင္ တစ္ခါတစ္ခါ ျမိဳ႕ကိုလာရတာမလြယ္ဘူးကြဲ႕…….ဟူ၍ ျဖစ္ေလေတာ့သတည္း။

ေအာ္…….ျမန္မာျပည္မွာ သူ႕လို ဂ်ီးေမလ္းတစ္ခုေလာက္ ၀ယ္ထားခ်င္သူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိၾကမွာပါ ဟု ေတြးမိေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ အလုပ္ထြက္လုပ္ေနၾကရျပီးေလ၊ သူတိုသားသမိးေတြကို ေတြ႕ခ်င္ ျမင္ခ်င္ စကားေျပာခ်င္ၾကမွာေပါ့။

ဗမာျပည္ကျပန္အလာ ထိုင္းႏိုင္ငံကိုေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း မိမိ၏ မိတ္ေဆြ မင္းထက္တစ္ေယာက္ အိမ္ကို ေရာက္လာျပန္သည္။
အဂၤလိပ္စာလံုး၀ မတတ္ေသာ္လည္း၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းသင္းမ်ား၏ အကူအညီအေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဳတာ အင္တာနက္မ်ားကို အထိုက္အေလွ်ာက္သံုးစြဲႏိုင္ေသာ ေမာင္မင္းထက္သည္ သူသိခ်င္ တတ္ခ်င္ေသာ အရာမ်ားအား၊ မရွက္မေၾကာက္ ေမးတတ္သူပီပီ အင္တာနက္မွ ေဒါင္းလုပ္လုပ္တာကို သူေျပာလိုက္ပံုက၊

ကိုယ့္လူရယ္… ဟု စခ်ီကာျဖင့္၊ အင္တာနက္က ေဒါင္းမင္းဘယ္လို လုပ္ရတယ္ ဆိုတာရယ္ ျမန္မာလိုင္းကို ဘယ္ကဖမ္းရတယ္ဆိုတာရယ္ကို၊ ခဏသင္ေပးစမ္းပါတဲ့၊ ျမန္မာျပည္တြင္ေနခဲ့စဥ္က ေရဒီယိုကိုသာ သံုးဖူးခဲ့ေသာ ေတာသားေလးေမာင္မင္းထက္တစ္ေယာက၊္ အင္တာနက္က ျမန္မာလိုင္းကို ဖမ္းဖို႕ေျပာလာေလျပီတကား။
ကဲ… ကုိယ့္လူတို႕ရယ္… မရယ္ခ်င္ၾကနဲ့ေနာ္ ဘာေတြကြာသလဲလို႔သာ စဥ္စားေပးၾကပါေတာ့။

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ အေတြ႔အၾကဳံကုိ မိမိ၏ အေတြ႔အၾကဳံမ်ားျဖင့္ ေပါင္းစပ္ကာ တင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဆက္ဖတ္ရန္.

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP