သာဓု ဟူသည္ အစြမ္းထက္ေသာ ဂါထာမႏၱရား မဟုတ္

အေမး။ ။Guest ဆရာေတာ္ဘုရား. ဘာသာျခားမ်ားက ေမးလာတဲ့ေမးခြန္းကို ေသရွာေျဖႏုိင္ေအာင္ ကူညီပါဦးဘုရား။
သာဓုဆုိတာဘာလဲ။ သာဓုေခၚလုိက္တာနဲ႔ ကၽြတ္လြတ္သြားေရာလား တဲ့။
ကုိယ္တုိင္မလုပ္ဘဲ သာဓုေခၚလုိက္ရံုနဲ႔ ကြ်တ္လြတ္သြားေရာလား။ အဲေလာက္စြမ္းလား ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေမးျကတယ္ ဘုရား။

ေနာက္ျပီး တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္တာက မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြ မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ အိမ္တုိ႔ ကုတင္အိပ္ယာတုိ႔ကုိ စည္းခ်တယ္ဆိုတာ ဘယ္လုိ လုပ္တာလဲ ဘုရား။


အေျဖ။        ။ သာဓု- ဟူသည္ ပါဠိဘာသာျဖစ္သည္၊ ျမန္မာလုိ (ေကာင္းေလစြာ့- ေကာင္းသည္) ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ ကြယ္လြန္သြားျပီးေသာသူမ်ားကို အမ်ွအတန္းေပးေဝရာ၌၊ ၄င္းေသျပီး၍ မကၽြတ္မလြတ္ေသးေသာ သူမ်ားက သာဓု ဟု ေခၚဆိုလိုက္ရလ်ွင္၊ က်န္ရစ္သူမ်ား ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွူ၏ အက်ိဳးကို မုုခ်ရသည္ဟု ဆုိပါသည္။

သို႕ေသာ္ သာဓု ဟု သာမန္အားျဖင့္ ေျပာဆုိရုံႏွင့္ အက်ိဳးခံစားရသည္ဟု မမွတ္ေစခ်င္ပါ၊ သာဓု ဆုိေသာ စကားလုံးသည္၊ အစြမ္းထက္ေသာ ဂါထာမႏၱရား မဟုတ္ေပ။ မိမိအတြက္ ရည္စူး၍ ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဴကို၊ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိး ဝမ္းသာပီတိျဖစ္၍ သာဓု ေခၚဆိုႏိုုင္မွ အက်ိဳးရေလသည္၊

အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္- ၄င္းပီတိသည္ပင္လွ်င္ မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆပီတိ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု မွတ္ပါေလ။ သာဓုက အက်ိဳးေပးသည္မဟုတ္၊ သာဓု (ဝါ) ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ေသာ ကုိသုိလ္ေသာမနႆ စိတ္က အက်ိဳးေပးသည္ဟု မွတ္ပါေလ။ ထိုေသာ ဝမ္းေျမာက္မွ သာလ်ွင္ (သာဓု) ေခၚဆိုႏိုင္ေလသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္၊ ငါ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာျဖစ္သည္ (သာဓု) ဟု ေျပာျခင္းသာျဖစ္ေလသည္။

မေကာင္းဆုိးဝါးမ်ား မေနွာင့္ယွက္ႏိုင္ေအာင္ စည္းခ်ျခင္းသည္၊ ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ကို အာရုံျပဳ၍ ေမတၱာ ဘာဝနာစိတ္ျဖင့္္ အိပ္စက္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္၊ သိုေသာ္- ေလာကီနကၡတ္ပညာ အင္းပညာ ေမွာ္ပညာတုိ႔၏ အစြမ္းမ်ားျဖင့္ စည္းခ်ျခင္းမ်ားလည္းရွိေသးသည္။

ည အိပ္ယာဝင္ခါနီ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ ရတနာသုံးပါး မိဘ ဆရာသားမ်ား၏ ဂုဏ္ကို အားျပဳ ရွိခိုးျခင္း၊ သုိ႔မဟုတ္ မိမိရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေလ့ရွိေသာ သမၺဳေဒၶ အစရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္၍ မဂၤလာရွိစြာ အိပ္စက္ပါေလ။ ထုိသို႔ အိပ္စက္ျခင္းသည္ပင္လ်ွင္ စည္းခ်ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

0 Comments:

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP