Guest ေမး။ ။ ဘုရား လကၡဏာ ၃၂ပါးက ဘုရားျဖစ္ျပီးမွ ေပၚလာတာလား ေမြးတည္းက ပါရွိေနတာ လားဘုရား။
Guest ေမး။ ။ အရင္ဘုရား ဘုရားေဟာထဲမွာ ဒုိင္ႏို္ေဆာတုိ႔ ကမာၻဦးက အေျကာင္းေတြ ပါပါသလား ဘုရား။
အေျဖ။ ။ ဘုရားလကၡဏာ ၃၂ ပါး ဟူ၍ သိထားမိေသာေၾကာင့္ ဤေမးခြန္းကို ေမးသည္ဟု ယူဆရပါသည္၊ အမွန္မွာမူ Guest သိထားေသာ ဘုရားလကၡဏာ ၃၂ ပါးဟူသည္၊ မဟာပုုရိသ လကၡဏာ ေခၚ ေယာကၤ်ားျမတ္တို႔၏ လကၡဏာ ၃၂ ပါးသာျဖစ္ေပသည္၊ ဘုရားအေလာင္ေတာ္သည္ ၄င္းလကၡဏာ ၃၂ ပါးႏွင့္ျပည့္စုံေသာ မဟာပုရိသ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သာလ်ွင္ ေဗဒင္လကၡဏာ ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ၊ အရွင္ေကာ႑ညပုဏၰားက ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ ျဖစ္မည္ဟု ေဟာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ အရြယ္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ွာညီေထြစြာသာလွ်င္ ၄င္းလကၡဏာမ်ား ျဖစ္ေပၚေပလိမ့္မည္။ ၄င္းလကၡဏာ ၃၂ ပါးအား ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။
ဗုဒၶဘုရားႏွင့္ စၾကာဝေတးမင္းကဲ့သုိ႔ ေယာက်ၤားျမတ္တုိ႔၏ လကၡဏာႀကီးမ်ား။
၁။ ျပည့္ ၿဖဳိးညီညာေသာဖဝါး။
၂။ ၁၀၈ ကြက္ ၊ စက္ လကၡဏာ ေတာ္ အစုံပါေသာ ေျခဖဝါး။
၃။ သူတပါးတုိ႔ထက္ လုံးဝန္းရွည္ေသာ ဖေနာင့္။
၄။ ရင္းတုတ္ ဖ်ားသြယ္ ရွည္လ်ား၊ ညီညာေသာ ေျခေခ်ာင္း၊လက္ေခ်ာင္း ။
၅။ ဖြားစ အခါ ကဲ့သုိ႔ အၿမဲႏုနယ္ေသာ လက္ ေျခ မ်ား။
၆။ အတုိ အရွည္ မရွိ ညီညာေသာ ၊ လက္ေခ်ာင္း၊ ေျခေခ်ာင္း။
၇။ ျမင့္တက္ေသာဖမ်က္၊
၈။ ေျခသလုံး၏ ေရွ႔ေနာက္၊ နံပါး အသားစုိင္မ်ားမွ ၊ သေလးစပါးႏွင့္တူျခင္း။
၉။ ကုိယ္ခႏၶာ အေျဖာင့္ထား၍ ဒူးဆစ္ထိရွည္ေသာလက္။
၁၀။ အအိမ္ျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းအပ္ေသာ အဂၤါဇာတ္။
၁၁။ ေရႊ အဆင္းကဲ့သုိ႔ဝါဝင္း၍ လုံးက်စ္ေသာ ကုိယ္။
၁၂။ ႏုနယ္ေသာ အေရ၊ အသား။
၁၃။ ေမႊးညွင္းတစ္တြင္း ၌ တစ္ပင္စီ သာေပါက္ျခင္း။
၁၄။ ထုိေမႊးညွင္းတုိ႔သည္ လက်ၤာရစ္လွည့္၍ အဖ်ားေကာ့တက္ၿပီး ၊ မ်က္စဥ္း အညဳိေရာင္ရွိျခင္း။
၁၅။ ေျဖာင့္စင္းေသာ ကုိယ္ခႏၶာ။
၁၆။ လက္ဖမုိး၊ေျခဖမုိး ပခုံးစြန္း လည္ဂုတ္ျပည့္ၿဖဳိးျခင္း။
၁၇။ ျခေသၤ့မင္း၏ ေရွ႔ပုိင္းကုိယ္ကဲ့သုိ႔ ၊ ေရွ႔ ေနာက္ ၊ေအာက္ထက္ ျပည့္စုံ ေသာကုိယ္။
၁၈။ လက္ျပင္ရုိးႏွစ္ခု အၾကား ျပည့္ၿဖဳိးေသာ အသား ။
၁၉။ အလံႏွင့္ အရပ္ ညီ မွ် စြာရွိျခင္း။
၂၀။ အညီ အမွ် ၊ လုံး ၍ လွပေသာ ပခုံး၊လည္ပင္း။
၂၁။ အရသာကုိ ေဆာင္ယူႏုိင္ေသာ အေၾကာေကာင္းမ်ား။
၂၂။ ျခေသၤ့ ၏ ေအာက္ေမးကဲ့သုိ႔ ျပည့္ၿဖဳိးေသာ အထက္ေမး ၊ ေအာက္ေမး။
၂၃။ သြားေပါင္းေလးဆယ္ရွိျခင္း။
၂၄။ ညီညာတိက်ေသာသြားရွိျခင္း။
၂၅။ ႀကဳိးႀကဲမရွိ၊ေစ့ေသာသြားရွိျခင္း။
၂၆။ ထင္ရွားေသာသြားစြယ္ရွိျခင္း။
၂၇။ ရွည္ျပန္႔ေသာ လွ်ာ ရွိျခင္း။
၂၈။ ျဗဟၼာ မင္း၏ အသံကဲ့သုိ႔ သာယာခ်ဳိၿမိန္ေသာအသံ ၊ ကရဝိတ္သံရွိျခင္း။
၂၉။ ညဳိသင့္ေသာ အရပ္၌ ၊ အလြန္ညဳိေသာ မ်က္လုံး။
၃၀။ ဖြားသစ္စ ႏြားငယ္၏ မ်က္လုံးအိမ္ကဲ့သုိ႔ မ်က္လုံးအိမ္ရွိျခင္း။
၃၁။ မ်က္ခုံး ႏွစ္သြယ္ ၊ အလည္ တည့္တည့္၌ ၊ ဥဏၰလုံေမႊးရွင္ေတာ္ ရွိျခင္း။
၃၂။ နဖူးသင္းက်စ္ရွိျခင္း
ဘုရားေဟာထဲတြင္ ကမၻာဦးအေၾကာင္းတင္မကလွပဲ စၾကာဝဠာ အဦးမွ အစျပဳကာ ေျမာက္မ်ားစြာပါရွိေလသည္ဟု မွတ္သားေစခ်င္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ သုေတသီတုိ႔ကဲ့သို႔ ေဟာၾကားထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေပ၊ လူတစ္ေယာက္၏က်င္လည္ခဲ့ရာ ဘဝမ်ားစြာတို႔ကို ေဟာၾကားရင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားျခင္းမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ အလြန္တရာက်ယ္ဝန္းလွသျဖင့္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ မေရးဝံ့ေတာ့ျပီ။
ဒိုင္ႏိုေဆာအေၾကာင္းကုိမူ ေဟာၾကားခဲ့သည္ မေဟာၾကားခဲ့သည္ကုိ မေလ့လာဖူးေပ။ ဒိုင္ႏိုေဆာ အေၾကာင္းကုိ သိလုိပါက ဤေနရာတြင္ အနည္းငယ္ ေလ့လာသိရွိႏုိင္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ရမည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားမွတစ္ပါး အျခားေသာ စကားမ်ားကို ေျပာေလ့မရွိဟူ၍ကား မွတ္သားဖူးပါသည္၊ သိလိုပါက က်မ္းတတ္္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္တုိ႔အား ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားပါေလ။
လကၡဏာေတာ္ ၃၂ ပါး
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 6:42 AM 0 comments
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑
ထိုင္းဘုရင္းမၾကီး သိရိေခတ္
ထိုင္း ဘုရင္မၾကီး သိရိေခတ္ (สมเด็จพระนางเจ้าสิริกิติ์ พระบรมราชินีนาถ ) (Somdej Phra Nangchao Sirikit Phra Boromarajininat) ကုိ ၁၉၃၂ ခု ၾသဂုတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္၊ ေမြးဖြားခဲ့သည္၊ ခမည္းေတာ္မွာ ထိုင္းမင္းသားၾကီး ခ်န္ဒရာမူရီဆူနတ္ ျဖစ္သည္။
အ႒မေျမာက္ ရာမဘုရင္ဘြဲ႕ခံ အနႏၵာမဟီဒုိး နတ္ရြာစံျပီးေနာက္ နန္းတက္လာေသာ၊ လက္ရွိ နဝမေျမာက္ ရာမဘုရင္ ဘူမိေဘာ အဒူလ်ာဒက္(ဂ်္)ႏွင့္ ၁၃၉၅ ခုနစ္ ဧျပီလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ စုလ်ာရစ္ပတ္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခဲ့သည္။
မိဘုရားသိရိေခတ္ႏွင့္ ဘုရင္ဘူမိေဘာ တို႔သည္၊ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံတြင္ ပညာသင္ၾကားေနခဲ့စဥ္ ကတည္းက ေမတၱာမ်ွေနခဲ့ၾကသည္ ဟု လူသိမ်ားၾကေလသည္၊ မင္းသမီးသိရိေခတ္သည္ကား ႏုပ်ဳိစဥ္အရြယ္က ကမၻာေပၚရွိေတာ္ဝင္မင္းသမီးမ်ား ထဲတြင္ အေခ်ာဆုံးအလွဆုံး စာရင္ဝင္ခဲ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေလသည္။
မင္းသမီး သိရိေခတ္သည္ ဘုရင္ဘူမိေဘာ ႏွင့္အတူ ေသ်ွာင္းေနာက္ ဆံထုံးပါ ဆိုသကဲ့သုိ႔ နယ္စြန္ နယ္ဖ်ားမ်ားသို႔ လိုက္ပါလွ်က္ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားအား လက္ေဆာင္မ်ား ေပးျခင္း ေဆးဝါးကုသေပးျခင္း၊ အစရွိေသာ လူသား အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းကို မျငီးမညဴ လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေလသည္။
အထူးသျဖင့္ ထိုင္းအမ်ိဳးသမီးကေလးမ်ား၏ ဘဝဖူလုံေရး အတြက္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေစရန္ အားေပး ကူညီခဲ့ေလသည္။
သိရီေခတ္သည္ ထိုင္းဘုရင္ ဘူမိေဘာ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ မိဖုရားေခါင္ၾကီး အျဖစ္ျဖင့္ ေနလာခဲ့သည္မွာ ယေန႕ သက္ေတာ္ အားျဖင့္ ၇၉ နစ္သို႔တိုင္ခဲ့ေလျပီ။ သုိ႔ေသာ္လည္း မိဖုရားသိရိေခတ္အား ေမတၱာပ်က္ေသာ ထိုင္းျပည္သူတစ္ဦၤးတစ္ေယာက္မ်ွ မရွိေသးေပ။
အကၽြႏ္ုပ္သည္ သူတစ္ပါး တုိင္းျပည့္တြင္ လူမျဖစ္ခ်င္ေသာ္လည္း၊ အကၽြႏု္ပ္ ေမြးဖြားေသာ တုိင္းျပည္တြင္ကား ထိုကဲ့သို႔ မင္း မိဖုရားမ်ား ရွိခဲ့ပါမူ ေကာင္းေလစြာ့ဟု ဆုေတာင္းရင္း၊
တိုင္းသူ ျပည္သားမ်ား အေပၚတြင္ ရင္ဝယ္သားကဲ့သုိ႔ ေမတၱာထားကာ အုပ္ခ်ုဳပ္ေနေသာ မိဖုရားသီရိေခတ္သည္-၁၂-၈-၂၀၁၁ ေန႕တြင္ က်ေရာက္ေသာ ၇၉ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ မွသည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ကာလတိုင္ေအာင္၊ စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ႏိုင္ပါေစသတည္း။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 6:29 PM 0 comments
Labels: ေဆာင္းပါး
အေျဖမသိေသာ ပုစၦာ
ဘုန္းၾကီးျဖစ္ျပီးေတာ့ ဘာေၾကာင့္ အင္တာနက္သုံးသလဲ၊ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီသလားဟု ေမးေသး၏၊ ဤသည္ကား ေတာ္ပါေပေသး၏တကား၊ တစ္ခ်ိဳလူမ်ားဆိုလ်ွင္ အတီေတ ဗာရဳဏသီခ်ီလ်ွက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ဘုန္းၾကီးေတြ အင္တာနက္သုံးသလား ဟူ၍ ေမးျမန္းၾကေသး၏၊ ဒကာေတာ္ဦးေပၚဦးကုိသာ ဒုလႅဘရဟန္းခံေပးျပီး ေျဖခိုင္းရပါမူကာ ေကာင္းေလစြာ့။
သုိ႔ေသာ္ ထုိကဲ့သို႔ေသာ္ ေမးခြန္းမ်ားကိုမူ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ားႏွင့္ တစ္ျခားေသာ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံမ်ားမွ လူမ်ား ေမးေလ့ေမးထမရွိေပ၊ ျပည္တြင္းမွ အင္တာနက္သုံးေသာ ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားသာ ေမးျမန္းေလ့ရွိၾက၏၊
အေၾကာင္းမွာကား၊ ဤသို႔တည္း... ျမန္မာျပည္အင္တာနက္ေလာကတြင္ အသုံးျပဳေနၾကသူမ်ားမွာ google talk မွ တစ္ပါး အျခားမရွိေခ်၊ ၄င္း google talk ျဖင့္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေနာက္လုိက္ စလုိက္ ညာလုိက္ ဝါလုိက္ျဖင့္ပင္ လူငယ္အမ်ားစု အခ်ိန္ကုန္ေနၾကေၾကာင္း ေတြ ့ရွိရေလသည္၊ အျခားေသာ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ရာ မည့္သည္ဝက္ဆုိဒ္ကုိမွ ဖြင့္ၾကည့္၍မရေခ်၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လ်ွင္ ဦးဇင္းငယ္မ်ားကို အင္တာနက္လုိင္းေပၚတြင္ ေတြ ့ရွိခဲ့ပါက၊ မိမိတို႔ကဲ့သို႔ (သူတုိ႔အေခၚ) ၾကဴေနသည္ဟု တထစ္ခ် ထင္မွတ္ၾကေလေတာ့၏၊ အကၽြႏု္ပ္ ရန္ကုန္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့စဥ္က အင္တာနက္ဆုိင္မ်ားသုိ႔ ဝင္မိလ်ွင္ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖစ္မိေသး၏၊ အေၾကာင္းမွာ အမ်ားသူငါ ၾကဴေနေသာ ေနရာတြင္ ဝင္ထုိင္ေနမိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏၊
ထို႔သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ပင္လ်ွင္၊ ေမးခြန္းမ်ိဳးစုံ ေမးေသာ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအား အကၽြႏု္ပ္စိတ္မဆိုးႏုိင္ေတာ့ေပ၊ ထုိေမးခြန္း၏ အေျဖကိုလည္း အကၽြႏု္ပ္မေျဖဆိုလိုေတာ့ေပ၊ ျပည္ပမွာကဲ့သို႔ အင္တာနက္လိုင္းမ်ား အားေကာင္းျပီး မိိမိတုိ႔ဖြင့္လိုေသာ ဝက္ဆုိဒ္မ်ားကုိ ဖြင့္၍ရေသာ တစ္ေန႔ကုိသာ အကၽြႏ္ုပ္ေမ်ွာ္လင့္ ေစာင့္စားေနမိေသးေတာ့၏တကား။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 6:56 AM 0 comments
Labels: ေဆာင္းပါး
(နေမာ တႆ) ဘုရားေဟာ ဟုတ္မဟုတ္
ေမး။ ။ ေဝစန္း "နေမာ တႆ ဘုရားေဟာ ဟုတ္မဟုတ္ သိလိုပါသည္ဘုရား၊ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ"
အေျဖ။ ။ အထက္ပါေမးခြန္းမွာ အလြန္သိထားသင့္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သေလာက္၊ နီးလ်ွက္နဲ ့ေဝးေသာ အေျဖဟုလည္း ဆိုခ်င္ပါသည္။
ေလ့လာမိသေလာက္ ျပန္လည္ေျဖၾကားရေသာ္၊ နေမာ တႆသည္ ဘုရားရွိခုိး ျဖစ္သည့္အတြက္၊ ဘုရားရွင္အား ဂုဏ္တင္ထားေသာ၊ ဥဒါန္း၊ သို႔မဟုတ္၊ အမ်ားနားလည္ေအာင္ ေျပာရမည့္ဆုိပါက၊ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ တစ္ခု ျဖစ္ေလသည္။ ဘုရားရွင္သည္ မိမိကို ဂုဏ္တင္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုမည္မဟုတ္ေပ၊ ဤတစ္ခ်က္တည္းျဖင့္ပင္လ်ွင္၊ ဘုရားေဟာ ဟုတ္မဟုတ္ သေဘာေပါက္ၾကရေပမည္။
နေမာ တႆကို ရြတ္ဆိုခဲ့ၾကေသာ က်မ္းဂမ္လာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္ေလသည္။
ေဂါတမဗုဒၶလက္ထက္၊ ျဗဟၼာယုပုဏၰား၊ ဇာဏုေသာဏိပုဏၰား၊ ကာရဏပါလီပုဏၰား၊ အာရာမဒ႑ပုဏၰား၊ ဓနဥၨာနီပုေဏၰးမ၊ ေကာသလမင္းၾကီး၊ သိၾကားမင္း။
ဖုႆဘုရားရွင္လက္ထက္၊ မဟိႏၵမင္းၾကီး၊ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိုလွသျဖင့္ နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမဒၺဳဒၶႆ ဟု ရြတ္ဆိုျပီး ရွိခိုးကန္ေတာ့ခဲ့ၾကသည္ ဟူ၍မွတ္သားဖူးပါသည္၊
၄င္း နေမာ တႆ တြင္၊ ဘဂဝေတာ၊ အရဟေတာ၊ သမၼာသမၺဳဒၶႆ ဟူ၍ ဗုဒၶ၏ဂုဏ္ေတာ္ သုံးမ်ိဳးပါဝင္ေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရေပသည္။
အက်ယ္ကို သိလိုပါက၊ စာအုပ္ေျမာက္မ်ားစြာကုိ အခ်ိန္ၾကာၾကာေပး၍ ဖတ္ရွူရပါမည္၊ အခ်ိန္တိုအတြင္း သိလုိသူမ်ားသည္၊ (ပုံေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္၊ ပရိတ္ေတာ္) စာအုပ္ငယ္တြင္ ရွာေဖြဖတ္ရွဳေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
မွတ္သားရန္မွာ၊ နေမာ တႆသည္ ဘုရားေဟာမဟုတ္ေသာ္လည္း ဘုရားရွိခိုးဟူ၍ မွတ္သားေစခ်င္ပါသည္။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 3:31 AM 0 comments
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑
ေတြ႔ရင္ ေျပာၾကားပါ
ဘုန္းဘုန္း
ရိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါတယ္ဘုရား။
ျပင္သစ္မွ ဒကာတစ္ဦးက လြန္ခဲ့ေသာ (၂)ႏွစ္က မဲေဆာက္ျမိဳ႕ Wat Aran Ya Khet ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေသာ ဦးဇင္း ျငိမ္းခ်မ္း (သို႔မဟုတ္) ဦးသုန္ အားဖူးေတြ႕လိုပါေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားလာပါတယ္ဘုရား။ ထုိအခ်ိန္က ထိုဘုန္းဘုန္း သို႔မဟုတ္ ဦးဇင္းသည္ က်န္းမာေရးေတာ္ေတာ္ ဆိုးဝါးေနပါသည္ဟု ေျပာပါတယ္။ အဆင္ေျပမယ္ဆိုရင္ သတင္းအစအနေလးမ်ား ရလုိရျငား သိရေအာင္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ဘုရား။
ရုိေသစြာရွိခိုးဦးတင္လွ်က္
ခရစၥတလ္
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ကာယကံရွင္ကိုယ္တုိင္ျဖစ္ေစ၊ အျခားအဆက္အသြယ္ရွိသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေယာက္က ျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားေပးေစခ်င္ပါသည္၊
ဆက္သြယ္ရန္ ဖုန္း- ၀၈၅ ၁၂၃ ၅၀၅၄၊၊
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 8:34 AM 0 comments
Labels: သတင္း
သေႏၶတားျခင္း
Guest "ေလွ်ာက္တင္ပါရေစဘုရား ကုိယ္ဝန္တားေဆးက သေႏၶသားျဖစ္လာမယ့္အဆင့္ မေရာက္ေအာင္ သေႏၶမေအာင္ေအာင္ တားဆီးျခင္းျဖစ္လုိ႔ ပါဏ ဆုိတဲ့ အသက္ကုိ ဖ်က္ဆီးတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔" သိရပါတယ္ဘုရား။
သားေလာင္းအျဖစ္ ေရာက္ႏုိင္ေသာအဆင့္ မျဖစ္ရေလေအာင္ ျပဳလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ သေႏၶမေအာင္ေအာင္ တားဆီးျခင္း မျပဳလုိ႔ သေႏၶေအာင္သြားရင္ေတာ့ ရုပ္ဇီဝိတ နာမ္ဇီဝိတရွိတဲ့ သေႏၶသား ျဖစ္လာပါတယ္ဘုရား။
သေႏၶေအာင္ျပီး ျဖစ္တည္လာတဲ့ သေႏၶသားဆုိလ်င္ေတာ့ ရက္သား ျဖစ္ေစကာမူ အသက္ရွိပါတယ္။ ထုိအဆင့္ေရာက္မွ ပါဏာတိပါတကကံ ေျမာက္မယ္လုိ႔ သိရပါတယ္ဘုရား။
အမိ၏ က်န္းမာေရးမွာ သေႏၶသားကုိ ဆက္လက္လြယ္လွ်င္ ေမြးဖြားလွ်င္ အသက္ေဘးရွိလုိ႔ ဘယ္သူ႔အသက္ ေရြးရမလဲ ဆံုးျဖတ္စရာ ျဖစ္လွ်င္ေတာ့ ဆက္လက္သေႏၶစြဲခြင့္ ျပဳထားျခင္းျဖင့္ မွီခုိခံလူသား၏ အသက္ကုိ ဖ်က္ဆီးေတာ့မည့္ သေႏၶသားကုိ ဖယ္ရွားေပးရျခင္းမွာ ေသေစလုိေသာဆႏၵမပါ လူသား ၁ - ဦး လူ႔ဘဝေရာက္ဖုိ႔ သူ႔အရင္လူသား၏ အသက္ကုိ ဆံုးရံႈးမခံသင့္သည္ျဖစ္၍ မလႊဲသာ၍ ကုိယ္ဝန္ဆိပ္မတက္မီ အမိမေသမီ သေႏၶသားကုိ ဖယ္ရွားေပးရျခင္းမွာ ပါဏာတိပါတကံ မေျမာက္ဟု ထင္ပါ
သည္။ အမွားပါလွ်င္ ခြင့္လႊတ္ပါဘုရား
ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္။ ။ အခုလို ပါဝင္ေဆြးေႏြးျခင္းကုိ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
သေႏၶသားဘဝသုိ႔ မေရာက္မီ တားျခင္းသည္ ပါဏေခၚ အသက္ ဝိညာဥ္ မရွိေသး၍၊ ပါဏာတိပါတကံ မထိုက္ေသးဟု ဆိုသည္မွာ မွန္ပါသည္။
ဤအတိုင္းျဖစ္ခဲ့လ်ွင္ေကာင္းပါသည္။ တစ္ခု သတိထားရမည္မွာ၊ သိပၸံပညာျဖင့္ အသက္မရွိေသးဟု ယူဆထားေသာ ကာလမွ စ၍၊ ကလလေရၾကည္(သုပ္ေသြး)ဘဝကို အဘိဓမၼာ သေဘာအရ အသက္ရွိသည္ဟု ယူဆပါသည္။ အထက္ပါ ကိုယ္ဝန္တားျခင္း ဆုိရာ၌၊ အဘယ္အခ်ိန္တြင္ တားဆီးခဲ့ပါသနည္းဟု ဆုိသည္မွာ အလြန္အေရးၾကီးလွေပသည္။
သိပံၸျဖင့္ အသက္မရွိေသးေသာ အခ်ိန္ဟု ယူဆထားေသာ ကာလ၌ တားဆီးခဲ့လ်ွင္၊ ဥပေဒအရ တရားရင္ဆိုင္ရန္ မလိုေသာ္လည္း၊ အဘိဓမၼာအရ အသက္ရွိသည္ဟု ယူဆထားခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့ပါက၊ ကံထုိက္ပါလိမ့္မည္။
မိခင္၏အသက္ကုိငဲ့ကြက္၍ မလြဲသာ မေရွာင္သာ သေႏၶသားကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ရျခင္းမ်ိဳး မ်ားစြာ ရွိၾကပါသည္၊ ဤေနရာ၌ စဥ္းစားရန္မွာ၊ မသိနားမလည္ေသးေသာ လူသားခေလးငယ္ျဖစ္၍သာလွ်င္၊ မိခင္၏ အသက္ကုိငဲ့၍ အသတ္ခံလိုက္ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
အကယ္၍သာ အသက္အရြယ္ၾကီးေနရင့္ေနျပီး ျဖစ္ေသာ သားအား မိခင္၏ အသက္ကိုကယ္ရန္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္၊ ကိုယ္အဂၤါ အစိပ္အပိုင္း တစ္ခုခုကို အလိုရွိ၍ သတ္ခဲ့လ်ွင္ မည္ကဲ့သို႔ ဆုံးျဖတ္ၾကမည္နည္း။
(အမိဝမ္းထဲ့့သုိ႔ မေရာက္လာေသးေသာ သေႏၶကိုတားလ်ွင္ ကံမထိုက္၊ ေရာက္ရွိေနျပီးေသာ သေႏၶကိုတားလ်ွင္ မည္သည့္နည္းျဖင့္၊ မည့္ေသာသုိ႔အေၾကာင္းေၾကာင့္ တားသည္ျဖစ္ေစ၊ ကံထုိက္ပါသည္။)
မည္သူမဆို ပါဝင္ေဆြးေႏြး ေရးသားႏိုင္ၾကပါသည္၊ ဤရြာဦးေက်ာင္းဘေလာ့သည္၊ အင္တာနက္တြင္ က်င္လည္က်က္စားေနၾကသည့္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားကို ဘာသာေရး အသိရွိေစရန္ ရည္ရြယ္လ်ွက္၊ လူငယ္မ်ားက်က္စားရာ အင္တာနက္၌ ေရးသားထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္၊ မိမိတုိ႔ေရးသားျပဳစုေသာ က်မ္းဂန္မ်ားအတြက္ ကိုးကားစရာအျဖစ္ တစ္စုံတစ္ခုမ်ွ ဤဘေလာ့တြင္ မရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ အမွားပါခဲ့လ်ွင္လည္း သတိေပးဆုံးမၾကပါရန္။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 9:31 PM 0 comments
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑
ဘာသာေရး အေမးအေျဖမ်ား
အရွင္ဘုရား.....တပည္ ့ေတာ္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ လိုက္ပါတယ္ဘုရား ။ တပည့္ေတာ္ မသိတာေလးေတြ ေမးစရာရွိလို ့ပါဘုရား။
၁။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ကိုက္ခဲျခင္း ၊ ယားယံျခင္းစတဲ့ ေဝဒနာေတြက ဘယ္အာရုံနဲ ့ဘယ္ဒြါရတိုက္တာလဲဘုရား ။
၂။ အိပ္မက္မက္ျခင္း၊ ေသငယ္ေဇာ ေမွ်ာေနစဥ္ နတ္ျပည္တို ့ငရဲျပည္တို႕သို ့ ေရာက္ျခင္းကို အဘိဓမၼာသေဘာႏွင့္ ရွင္းျပေပးပါ။ တပည့္ေတာ္သျဂိဳလ္ ၉ ပိုင္းမွာ ဘံုပိုင္း အထိေတာ့ ေလ့လာဘူးပါတယ္ အဲဒီကိစၥကို မစဥ္းစားတက္လို႕ပါ။
၃။ ကိုယ္ဝန္တားေဆး ေသာက္ျခင္း၊ ထိုးျခင္းမ်ားသည္ ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္ပါသလားဘုရား။
၄။ သူမ်ားသားပ်ိဴ၊ သမီးပ်ိဴကို စိတ္ကူးႏွင့္ ညစ္ညမ္းစြာ ေတြးေတာလွ်င္ ကာေမသု မိစၦာစာရကံ ထိုက္ပါသလားဘုရား။
၆။ လက္မထက္ပဲ အတူေနထိုင္လွ်င္ ကာေမသုမိစ ၦာစာရကံ ထိုက္ပါသလား။
၇။ မိမိေသာ္၄င္း၊ သူတပါးေသာ္၄င္း နစ္နာမွု တစံုတရာမျဖစ္ေစရန္၊ အက်ိဴးရွိေစရန္္အတြက္ (အလိမ္ခံရသူလည္းမထိခိုက္) အရိယာမ်ား စကားပရိယာယ္ သံုးၾကပါသလား အရွင္ဘုရား။ ျပည့္တန္ဆာမႏွင့္ လူပ်ိဳတစ္ေယာက္ ဆက္ဆံလွ်င္ ကာေမသု ထိုက္ပါသလား။
၈။ သူခိုးတစ္ေယာက္ ခိုးဝွတ္ေနသည္ကို ျမင္ေသာအခါ သူခိုး သူခိုး ဟု ေအာ္ေကာင္းပါသလား ဆိုတာကုိလဲ ေျဖ ၾကားေပးပါ အရွင္ဘုရား။
အေျဖ။ ။၁ ခႏၶာကိုယ္မွာ ကိုက္ခဲျခင္း ၊ ယားယံျခင္းစတဲ့ ေဝဒနာမ်ားသည္၊ အဘိဓမၼာသေဘာအရ ကာယဒြါရႏွင့္ ေဖာ႒ဗၺာရုံတုိ႔ ထိခိုက္သည္ဟုမွတ္ပါ။
၂။ အိပ္မက္မက္ျခင္း၊ ေသငယ္ေဇာေမွ်ာေနစဥ္ နတ္ျပည္တို ့ငရဲျပည္တို႕သို ့ေရာက္ျခင္းတို႔သည္၊ အဘိဓမၼာသေဘာအရ၊ ဘဝင္စိတ္က်ေနျခင္းကုိေခၚသည္၊ မွတ္သားရန္မွာ= မေနာဒြါရဝီထိ၌ အာရုံကို အတိအက်ဖမ္းယူ မွတ္သားႏိုင္ျခင္းမရွိေသာ၊ ပရိတၱာရုံဝီထိကိုဆိုလုိသည္။
၃။ ကိုယ္ဝန္တားေဆး ေသာက္ျခင္း၊ ထိုးျခင္းမ်ားသည္ ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္ပါသည္။ မိခင္မ်ားကိုယ္ဝန္ေနစဥ္၊ ကလလေရၾကည္မွ စ၍ ဇိဝိတေခၚ အသက္ဝိညာဥ္ ရွိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ကိုယ္က်ေဆး တိုက္ပါက၊ လူသတ္မွဳေျမာက္၍၊ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္ပါသည္။
၄။ သူမ်ားသားပ်ိဴ၊ သမီးပ်ိဴကို စိတ္ကူးႏွင့္ ညစ္ညမ္းစြာ ေတြးေတာလွ်င္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထုိက္ပါ၊ ၄င္းသိကၡာပုဒ္အရ ကာယကံေျမွာက္ၾကဴးလြန္မွသာ ကံထုိက္သည္ဟုမွတ္ပါ။ သို႔ေသာ္- စိတ္ႏွင့္ျပစ္မွားမိေသာေၾကာင့္၊ မေနာကံဒုစရုိက္ျဖစ္သည္ဟုမွတ္ပါ။
၅။ ဘီယာေသာက္ျခင္းသည္၊ သုရာေမရယကံ ထိုက္ပါသည္။ ဘီယားဆုိသည္မွာ၊ အရက္၏အမည္ တစ္မ်ိဳးသားျဖစ္သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘီယာကုိ အရက္မဟုတ္ဟု မသတ္မွတ္သင့္ပါ။
ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ သုရာေမရယကံမထိုက္ပါ။ အျခားေသာမူးယစ္ေဆးမ်ားကို ေဆးလိပ္၌ ထဲ့၍သုံးစြဲလ်ွင္ ကံထုိက္ပါသည္။ သုရာ- ဟူသည္မွာ၊ ေသရည္ အရက္ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။
၆။ လက္မထက္ပဲ အတူေနထိုင္လွ်င္ ကာေမသုမိစ ၦာစာရကံ ထုိက္ပါသလား ဆိုရာ၌၊ မည္ကဲ့သို႔ လက္ထပ္သည္ကို ဆိုလိုသနည္းဟု ေရွးဦးစြာသိဖုိ ့လုိအပ္ေပသည္။ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ လက္ထပ္ထားခဲ့လွ်င္ ကံမထိုက္ဟုမွတ္သားရပါမည္။ လက္ထပ္ျခင္းသည္ ပြဲလမ္းသဘင္ လုပ္သည္ မလုပ္သည္ႏွင့္မဆိုင္၊ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳသည္ မျပဳသည္ႏွင့္သာ ဆိုင္ေလသည္။
လက္မထပ္ပဲ အတူေနထုိင္ျခင္းဆိုရာ၌= အဂမနီယ၀တၳဳ အရ ကာမပုိင္ မ႐ွိေသးေသာ အပ်ိဳသည္ မိမိကာမကုိ မိမိပုိင္သျဖင့္ မည္သည့္ေယာက်္ားႏွင့္ ဆက္ဆံသည္ျဖစ္ေစ ကာေမသုမိစၧာစာရ မထိုက္ဟုဆုိပါသည္။
ေစ႔စပ္ထားသူမွအစ မိမိကုိ ပုိင္ဆိုင္သူ ႐ွိၿပီးျဖစ္ေသာ မိန္းမအတြက္ကား ထိုကာမပုိင္ ေယာက်္ားမွ တစ္ပါး အျခားေယာက်္ားႏွင့္ ဆက္ဆံလွ်င္ ကံထိုက္ပါသည္။
ေယာက်္ားဖက္တြင္ကား မိမိပုိင္ မိန္းမမွတစ္ပါး အျခားမည္သည့္ မိန္းမႏွင့္မဆို ကံထိုက္ပါသည္။ (အပ်ိဳႏွင့္ဆက္ဆံရာတြင္ မထိုက္ဟု ထင္ၾကသည္။ သတိျပဳပါ။) ျပည့္တန္ဆာမႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ကုိယ့္ထက္အရင္ ေငြေပးထားသူ႐ွိေနပါက ေနာက္ေယာက်္ား ကံထိုက္၏။
ျပည့္တန္းဆာမဘက္ကလည္း ေငြလက္ခံထားၿပီး ထိုေယာက်္ားႏွင့္ မၿပီးျပတ္ခင္ အျခားေယာက်္ားကုိ လက္ခံလွ်င္ ကံထိုက္၏။
အိမ္ေထာင္မ႐ွိသူမ်ား လြတ္လပ္စြာေနၾကရာ၌ မယားအမွတ္ျဖင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလွ်င္ (မိဘ သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ, မတူသည္ျဖစ္ေစ) ဆႏၵ၀ါသီနီ - ဟူေသာ အလုိတူ၍ေနေသာ မယားအရာေျမာက္၍ ေယာက်္ား ကံ မထိုက္။
အမ်ိဳးသမီးဘက္တြင္လည္း ေစ့စပ္ထားသူ, ေငြေပးထားသူ စေသာ ပုိင္ဆုိင္သူ မ႐ွိေသးလွ်င္ ကံမထိုက္ဟု မွတ္ပါ။
၇။ မိမိေသာ္၄င္း၊ သူတပါးေသာ္၄င္း နစ္နာမွု တစံုတရာမျဖစ္ေစရန္၊ အက်ိဴးရွိေစရန္္အတြက္ (အလိမ္ခံရသူလည္း မထိခိုက္) အရိယာမ်ား စကားပရိယာယ္သုံးၾကပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္- ျမတ္စြာဘုရားသည္ ညီေတာ္နႏၵမင္းသားအား တရားထူးကုိ ရရွိေစရန္အတြက္၊ ဥပါယ္တမ်ည္ ဟုေခၚေသာ နည္းပရိယာယ္ျဖင့္၊ စည္းရုံးဖူးသည္ကို ဖတ္ရွဳ႕ရပါသည္။
ျပည့္တန္ဆာမႏွင့္ လူပ်ိဳတစ္ေယာက္ဆက္ဆံလွ်င္ ကာေမသု ထိုက္ပါသလား။ ဟူေသာ ေမးခြန္းကို (နံပါတ္ ၆ အေျဖတြင္၊ ျပန္လည္ဖတ္ရွဳ႔ပါ။
၈။ သူခိုးတစ္ေယာက္ ခိုးဝွတ္ေနသည္ကိုျမင္ေသာအခါ သူခိုး သူခိုး ဟု ေအာ္ေကာင္းပါသလား ဆုိရာတြင္၊ ေအာ္ေကာင္းပါသည္ဟု ေျဖဆုိရပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္၊ ထိုကဲ့သို႕သတိေပးျခင္းအားျဖင့္၊ သူခုိ္းလည္း အဒိႏၷာဒါနာ သိကၡာပုဒ္မွ ကင္းလြတ္ျပီး၊ ပိုင္ရွင္မွာလည္း မိမိ၏ကိုယ္ပုိင္ ပစၥည္းဆုံးရွုံးျခင္းမွ ကင္းလြတ္ပါလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ မိမိဖက္မွ စိတ္ထားတတ္ဖို ့ေတာ့လိုအပ္ေပသည္။ ထိုကဲ့သို အသိေပးျခင္းျဖင့္၊ သူခိုးလည္း အဒိႏၷာဒါန- ခိုးျခင္းအကုသိုလ္မွ ကင္းေဝးပါေစ၊ အိမ္ရွင္မွာလည္း ေဘာဂဗ်ာသန- စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးျခင္းမွ ကင္္္းေဝးပါေစဟု ထားဖု႔ိလုိအပ္လွေပသည္။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 4:30 AM 0 comments
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑