တစ္ေန႔သ၌ အကၽြႏု္ပ္ ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္သည္၊ ဦးဇင္းငယ္တစ္ပါးႏွင့္ လုိက္ပါလ်ွက္ တာေမြျမိဳ႔နယ္အတြင္း လွည့္လည္ကာ၊ ဆြမ္းအလုိ႔ငွာ ဖိတ္မန္တကာ့ ျပဳေနေလေတာ့၏၊ ရန္ကုန္ စာသင္သားတုိ႔ထုံစံအတုိင္း အိမ္စဥ္လွည့္လည္ကာ ဆြမ္းဖိတ္ေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ တစ္လမ္းဝင္ တစ္လမ္းထြက္ျဖင့္ ဆြမ္းဖိတ္လာခဲ့သည္မွာ ရပ္ကြက္ေပါင္းမနည္းေတာ့ေပ၊ သို႔ေသာ္ အကၽြႏု္ပ္၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ေပေလာ့၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဦးဇင္းငယ္၏ ပါရမီဘုန္းကံနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ေပေလာ့ မဆုိႏိုင္ေပ၊ ညေန ၆ နာရီ ထိုခါနီး အခ်ိန္ထိ ဆြမ္းခံအိမ္ဟူ၍ မည္မည္ရရ မရေသးေခ်။. ရန္ကုန္တြင္ ဆြမ္းခံအိမ္ လိုက္၍ဖိတ္ရျခင္းမွာ စာသင္သား ရဟန္းပ်ဳိမ်ားအတြက္ အလြန္တရာ ခက္ခဲေသာ အလုပ္တစ္ခု ျဖစ္ေလသည္။ မိမိသေဘာက်ေသာ စာသင္တုိက္ျဖစ္၍ ေနခ်င္ေသာ္လည္း ဆြမ္းခံအိမ္ အလုံအေလာက္မရွိခဲ့ေသာ္ အခက္ၾကဳံတတ္ၾကရေလသည္။ ဆြမ္းဖိတ္ရာ၌ ေတြ႔ရတတ္ေသာ အခက္အခဲမ်ားမွာ ဤသို႔တည္း။ အခ်ိဳ႔ေသာ ဒကာ ဒကာမ်ားမွာ မိမိတို႔အိမ္တြင္ ဆြမ္းခံၾကြေနေသာ ကိုယ္ေတာ္ေလးမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနၾက၍ လက္မခံလိုၾကေတာ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုတတ္ၾကျခင္း၊ အခ်ိဳ႔ေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားမူကာ၊ မိမိတုိ႔ကို မိမိ ဧည့္သည္ဟုဆုိကာ အိမ္ရွင္မ်ား မရွိ၍ လက္မခံလိုေၾကာင္း ျငင္းတတ္ၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ကား အမွန္စင္စစ္ ဧည့္သည္မ်ား ဟုတ္ မဟုတ္ကုိ ၾကည့္ရုံႏွင့္ သိႏိုင္ေလသည္၊ လက္မခံလုိ၍ အေၾကာင္းျပျခင္းသာျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔သုိ႔ အစရွိေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပါင္းစံုမ်ားျဖင့္ တစ္ေနကုန္ ဆြမ္းခံအိမ္ ဖိတ္၍ မရသည့္အဆုံးတြင္ကား၊ ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ ဤတိုက္တစ္လုံးကုိ တက္၍ ဖိတ္ေတာ့မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ၊ ရွစ္ထပ္တုိက္ၾကီး တစ္လုံးကို ဗဟုိျပဳလ်ွက္ နစ္ဦးသားေလ်ွာက္လွမ္းလာခဲ့ေလေတာ့သည္။ တုိက္ေပၚသို႔ မတက္မီ ေလွကားဝတြင္ မဂၤလာမရွိစြာျဖင့္ပင္ အမ်ိဳးသမီးၾကီးတစ္ဦးႏွင့္ အမ်ိဳးသာတစ္ဦတု႔ိ အားေပါင္အာရင္းသန္သန္ျဖင့္ ျငင္းခုံေနၾကသည္ အကၽြႏု္ပ္ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္ အကဲခမ္မိခဲ့ေလသည္။ ၄င္းအသံသည္ကာ ေျမညီထပ္မွသည္ ငါးထပ္ေျမာက္ထိေအာင္ ဆူညံေနေလေတာ့၏၊ ဤသို႔ႏွင့္ပင္ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔နစ္ဦးသား ဆြမ္းခံအိမ္အလုိ႔ငွာ မရလည္း ရလည္းအျမတ္ဟု ဆိုကာ တုိက္ခန္းမ်ားကို တစ္ခန္းျပီး တစ္ခန္း စတင္ဖိတ္ေလေတာ့၏၊ သို႔ေသာ္ အေပၚဆုံးထပ္သုိ႔ ေရာက္သည့္တုိင္ေအာင္ မည့္သည့္အိမ္ကမ်ွ လက္ခံခဲ့ျခင္း မရွိေသးေခ်တကား။ ထုိအခါ၌ ကၽြႏ္ုပ္ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္သည္၊ စိတ္မရွည္ေတာ့သည္ျဖစ္၍ ၄င္းကိုယ္ေတာ္ငယ္အား ေတာ္ေတာ္ဘုန္းကံပါရမီနည္းတဲ ့ကိုယ္ေတာ္ဟု ေျပာဆုိကာျဖင့္၊ ဒီတစ္ၾကိမ္ ငါကုိယ္တုိင္ဖိတ္မည္၊ ကိုယ္ေတာ္ အသာေနဟု ဆုိကာ၊ ရွစ္ထပ္ေျမာက္သို႔ တက္ခဲ့ေလေတာ့့၏၊ ရွစ္ထပ္ေျမာက္သို႔အတက္တြင္းကား လင္းမယားစကားမ်ားသံလုိလို အသံတစ္ခုကိုၾကားမိ၍၊ ငေက်ာ္ေခါင္ အေသအခ်ာ နားေထာင္စမ္း ဒီအသံ ဘယ္ကလာသလဲဟု ေမးေလ၏၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ကား အလြန္တရာပါးနပ္သူျဖစ္၍ ဤသို႔ျပန္ေျဖလိုုက္ေလ၏၊ ဒီကိုယ္ေတာ္ႏွယ္ ေအာက္ထပ္ေလွကားတက္ဝမွာ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ႏွင့္ စကားမ်ားေနၾကတာကုိ မျမင္ခဲ့ဘူးလား၊ အဲဒီက လာတဲ့ အသံေပါ့ဟု၊ ခပ္တည္တည္ျဖင့္ပင္ ျပန္လည္ေျဖၾကားလိုက္ေလ၏၊ ရွစ္ထပ္သို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ ၄င္းအသံသည္လည္း အနည္းငယ္ ပို၍က်ယ္ေလာင္လာသကဲ့သို႔ထင္ရေလသည္။ အကၽြႏု္သည္ကား ေလွကားမ်ား၏ ပဲ့တင္သံေၾကာင့္ ေအာက္ထပ္က အသံဟုသာ တစ္ထစ္က်တြက္ဆလုိက္ေလသည္။ တံခါးမ တစ္ခုေရွ ့တြင္ ကုိယ္ေတာ္ငယ္ႏွင့္ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔နစ္ဦးသား မတ္တပ္ရပ္လ်ွက္၊ ဆြမ္းခံဖိတ္ရန္ တံခါးကို အကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ ေခါက္မည္အျပဳတြင္၊ ဒုန္းဟူေသာ အသံတစ္ခုႏွင့္ ၄င္း တံခါးမၾကီးပြင့္ထြက္လာေလေတာ့၏၊ တစ္ခဏခ်င္းျဖင့္ပင္လ်ွ အလြန္လ်ွင္ျမန္ေသာ အဟုန္ျဖင့္၊ တံခါးဝမွ ဒန္အိုးတစ္လုံး ပလူပ်ံသကဲ့သုိ႔ ထြက္က်လာျပီးလ်ွင္၊ အကၽြႏု္ပ္၏ နားထင္နားမွ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ၊ ဒိုင္းဟူေသာ အသံႏွင့္အတူ တစ္ဖက္နံရန္ကုိ ထိမွန္ေလေတာ့၏၊ အရာအားလုံးကုိ ကၽြႏု္ပ္သေဘာေပါက္သြားခဲ့ေလျပီ၊ အကၽြႏုု္ပ္သည္ ငယ္စဥ္က ဆရာေအာင္ျမင့္ထံတြင္ သင္ခဲ့ဖူးေသာ၊ မွတ္မိသမ်ွေသာ ခရာေတးအကြက္ျဖင့္ ၄င္းဒန္အုိးပ်ံအား တိမ္းေရွာင္ကာ ေလကဲ့သုိ႔လ်ွင္ျမန္ေသာ အဟုန္ျဖင့္ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ရွစ္ထပ္တုိက္ၾကီး၏ ေျမညီထပ္သို႔တုိင္ေအာင္၊ ေျပးဆင္းခဲ့ရေလေတာ့၏၊ အမွန္မွာ ရွစ္ထပ္သုိ႔အတက္တြင္ ၾကားခဲ့ရေသာ အသံမွာ၊ ေျမညီထပ္က လာေသာအသံ မဟုတ္ပဲ၊ ဆြမ္းဖိတ္ရန္အလုိ႔ငွာ အကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တုိင္ တံခါးေခါက္ရန္ ၾကံစည္ေနေသာ တုိက္ခန္းတြင္းမွ လင္းမယားရန္ျဖစ္ေနေသာ အသံသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို အကၽြႏု္ပ္ ေနာက္မွ သိရွိခဲ့ရေလသည္၊ အကယ္၍သာ ထိုေန ့ထုိအခ်ိန္က ထုိတုိက္ခန္းအား တံခါးေခါက္၍ ဆြမ္းဖိိတ္မိခဲ့ပါမူ။ .
ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္ ႏွင့္ ဒန္အိုးပ်ံ
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 10:54 AM 0 comments
Labels: ေဆာင္းပါး
ထြက္ေပါက္
တစ္ေလာကလုံးက ငါ့အား မေကာင္းဆိုးဝါးၾကီးသဖြယ္ ၾကည့္ေနၾကျပီ။ စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္ သတၱဝါၾကီးတစ္ေကာင္လုိ သေဘာထားေနၾကျပီ။ အႏၱရာယ္ေကာင္းၾကီးသဖြယ္ က်ိန္ဆဲေနၾကျပီ။ ငါလာရာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလ်ွာက္ အတားအဆီးမ်ားစြာတုိ႔ျဖင့္ ငါ့အား ကန္႕ကြက္ေနၾကေလျပီ။ ငါ့ကို အျပီးပိုင္ တုိက္ထုပ္ႏိုင္ရန္ မဟာစီမံကိန္းၾကီးမ်ား ခ်မွတ္ေနၾကေလျပီ။ ငါ့၏ေက်းဇူးတရားကိုမ်ွ မေထာက္ထားေတာ့ပဲ ဆန္႕က်င္ေနၾကေလျပီတကား၊
ငါ အမွန္အတုိင္း ဝန္ခံရပါမူ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ငါးဆယ္ခန္႔ကတည္းက ငါ့၏ လြတ္လပ္မွဴကို အျပီးပိုင္စြန္႔လြတ္ခဲ့ကာ ယေန႔အထိ ငါ လုံးဝ စိတ္ပ်က္အားငယ္မွူမရွိပဲ၊ အစြန္းကုန္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္လ်ွက္၊ ျပည္္သူလူူထုမ်ား၏ လုိအပ္ခ်က္ မွန္သမ်ွကို ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ျပီးျပီ။
မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ မီး ရရွိေရအတြက္ ငါ အစြမ္းကုန္ ရုန္းကန္ခဲ့ရျပီးျပီ၊ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ ေရ အတြက္လည္း ငါ့၏ အေသြးအသားမ်ားအား ထက္ဝက္ခြဲေဝေပးခဲ့ရျပီးျပီ၊ သဘာဝေတာေတာင္ သယံဇာတမ်ားကို ငါအစြမ္းကုန္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္လ်ွက္ ထြန္းလင္း ေတာက္ပ စိမ္းလန္းစိုေျပေစခဲ့ျပီးျပီ။
အႏွစ္ ငါးဆယ္လုံးလုံး အက်ဥ္စံဘဝျဖင့္ ငါ အစြမ္းကုန္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္ခဲ့ျပီးတဲ ့ေနာက္၊ ငါ အေတာင္းတဆုံး အလုိခ်င္ဆုံးျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္မွဴကို ရွာေဖြရန္ အလြန္တရာက်ဥ္းေျမာင္းလွေသာ ေလွာင္အိမ္ထဲမွ ထြက္ခြါသြားရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္ေတာ့သည္။
အက်ဥ္စံဘဝျဖင့္ အႏွစ္ငါးဆယ္လုံးလုံး ေနခဲ့ရျခင္းသည္လည္း၊ ျပစ္မွူ တစ္စံုတစ္ရာ ၾကဴးလြန္းခ့ဲ၍မဟုတ္၊ သူတို႔၏လုိအပ္ခ်က္ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္အတြက္ ငါ့အား ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားခဲ့ၾကျခင္းသာျဖစ္ေလသည္။ ငါသည္ကား သဘာဝအေလ်ွာက္ အျမဲတမ္း စီးဆင္းေနရမွ ရွင္သန္ရေသာ အမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ လူတုိ႔၏ အေတာ္မသတ္ႏုိင္ေသာ ေလာဘေဇာေၾကာင့္ အႏွစ္ငါးဆယ္လုံးလုံး က်ဥ္းေျမာင္းက်ပ္တည္းလွစြာ အလုပ္လုပ္ခဲ့ရေလသည္။
အခု ငါ ထြက္ခြါသြားေတာ့မည္ ငါ့အား မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မ်ွ တားဆီးမွဴမျပဳႏွင့္ေတာ့။
မည္သို႔ပင္ ေတာင္းမန္ေသာ္လည္း ငါလာရာ လမ္းတစ္ေလ်ွာက္ ငါ့အား အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖုံဖုံေသာ အတားအဆီးမ်ားျဖင့္ မရ ရေအာင္ ပိတ္ပင္ၾကေလသည္၊ သို႔ေသာ္ ငါ့ကို ခ်စ္၍တားၾကသည္မဟုုတ္၊ ငါ့အား မေကာင္းဆုိးဝါးၾကီးတစ္ေကာင္ သဖြယ္ တားဆီးၾကျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ ငါသည္ကား မေကာင္းဆုိးဝါးသတၱဝါတစ္ေကာင္မဟုတ္၊ သက္ရွိ သက္မဲ့ မွန္သမ်ကို အက်ိဳးျပဳေနေသာ၊ သဘ၀အတုိင္း စီးဆင္းေနေသာ ေရ သာလ်ွင္ ျဖစ္ေလသည္။
ေရ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ထုိငါအား၊ လြန္ခဲ့ေသာ နစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ပိတ္ေလွွာင္၍ အလြန္တရာၾကီးက်ယ္လွေသာ ေရေလွာင္ကန္ၾကီးျဖင့္၊ စုေဆာင္းထားခဲ့ရမွ ယေန႔ တားမႏိုင္ဆီးမရျဖစ္ကာ၊ ပြင့္အန္ ထြက္ခ်လာျခင္းသာျဖစ္ေလသည္၊ လူသားတုိ႔အား ဒုကၡေပးရန္ ငါ ေစာင့္ဆိုင္း၍ ေနခဲ့သည္မဟုတ္။
မည္သူက မည္မွ်ပင္တားတား ငါ လုံးဝ ေနာက္ဆုတ္ေတာ့မည္မဟုတ္၊ တား၍လည္း ရမည္မဟုတ္ေတာ့၊ ငါ၏ သြားလိုရာကား ငါတုိ႔အမ်ိဳးအႏြယ္တုိ႔၏ ေပ်ာ္စံရာ မဟာသမုဒၵရာပင္ ျဖစ္ေလသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း လူတုိ႔သည္ ျပဳခဲ့ဖူးေသာ ငါ့၏ေက်းဇူးကိုမွ်မေထာင္ထားပဲ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖုံ ေႏွာင့္ယွက္ တားဆီး ေနေလေတာ့သတည္း။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 6:19 AM 0 comments
Labels: ေဆာင္းပါး
ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရေဘးသင့္ ျမန္မာမ်ားအား A.S.M.A အဖြဲ႔မွ သြားေရာက္ကူညီ
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 12:55 PM 0 comments
Labels: ဗီြဒီယို
သာဓု ဟူသည္ အစြမ္းထက္ေသာ ဂါထာမႏၱရား မဟုတ္
အေမး။ ။Guest ဆရာေတာ္ဘုရား. ဘာသာျခားမ်ားက ေမးလာတဲ့ေမးခြန္းကို ေသရွာေျဖႏုိင္ေအာင္ ကူညီပါဦးဘုရား။
သာဓုဆုိတာဘာလဲ။ သာဓုေခၚလုိက္တာနဲ႔ ကၽြတ္လြတ္သြားေရာလား တဲ့။
ကုိယ္တုိင္မလုပ္ဘဲ သာဓုေခၚလုိက္ရံုနဲ႔ ကြ်တ္လြတ္သြားေရာလား။ အဲေလာက္စြမ္းလား ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေမးျကတယ္ ဘုရား။
ေနာက္ျပီး တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္တာက မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြ မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ အိမ္တုိ႔ ကုတင္အိပ္ယာတုိ႔ကုိ စည္းခ်တယ္ဆိုတာ ဘယ္လုိ လုပ္တာလဲ ဘုရား။
အေျဖ။ ။ သာဓု- ဟူသည္ ပါဠိဘာသာျဖစ္သည္၊ ျမန္မာလုိ (ေကာင္းေလစြာ့- ေကာင္းသည္) ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ ကြယ္လြန္သြားျပီးေသာသူမ်ားကို အမ်ွအတန္းေပးေဝရာ၌၊ ၄င္းေသျပီး၍ မကၽြတ္မလြတ္ေသးေသာ သူမ်ားက သာဓု ဟု ေခၚဆိုလိုက္ရလ်ွင္၊ က်န္ရစ္သူမ်ား ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွူ၏ အက်ိဳးကို မုုခ်ရသည္ဟု ဆုိပါသည္။
သို႕ေသာ္ သာဓု ဟု သာမန္အားျဖင့္ ေျပာဆုိရုံႏွင့္ အက်ိဳးခံစားရသည္ဟု မမွတ္ေစခ်င္ပါ၊ သာဓု ဆုိေသာ စကားလုံးသည္၊ အစြမ္းထက္ေသာ ဂါထာမႏၱရား မဟုတ္ေပ။ မိမိအတြက္ ရည္စူး၍ ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဴကို၊ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိး ဝမ္းသာပီတိျဖစ္၍ သာဓု ေခၚဆိုႏိုုင္မွ အက်ိဳးရေလသည္၊
အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္- ၄င္းပီတိသည္ပင္လွ်င္ မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆပီတိ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု မွတ္ပါေလ။ သာဓုက အက်ိဳးေပးသည္မဟုတ္၊ သာဓု (ဝါ) ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ေသာ ကုိသုိလ္ေသာမနႆ စိတ္က အက်ိဳးေပးသည္ဟု မွတ္ပါေလ။ ထိုေသာ ဝမ္းေျမာက္မွ သာလ်ွင္ (သာဓု) ေခၚဆိုႏိုင္ေလသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္၊ ငါ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာျဖစ္သည္ (သာဓု) ဟု ေျပာျခင္းသာျဖစ္ေလသည္။
မေကာင္းဆုိးဝါးမ်ား မေနွာင့္ယွက္ႏိုင္ေအာင္ စည္းခ်ျခင္းသည္၊ ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ကို အာရုံျပဳ၍ ေမတၱာ ဘာဝနာစိတ္ျဖင့္္ အိပ္စက္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္၊ သိုေသာ္- ေလာကီနကၡတ္ပညာ အင္းပညာ ေမွာ္ပညာတုိ႔၏ အစြမ္းမ်ားျဖင့္ စည္းခ်ျခင္းမ်ားလည္းရွိေသးသည္။
ည အိပ္ယာဝင္ခါနီ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ ရတနာသုံးပါး မိဘ ဆရာသားမ်ား၏ ဂုဏ္ကို အားျပဳ ရွိခိုးျခင္း၊ သုိ႔မဟုတ္ မိမိရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေလ့ရွိေသာ သမၺဳေဒၶ အစရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္၍ မဂၤလာရွိစြာ အိပ္စက္ပါေလ။ ထုိသို႔ အိပ္စက္ျခင္းသည္ပင္လ်ွင္ စည္းခ်ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 7:12 AM 0 comments
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑
လကၡဏာေတာ္ ၃၂ ပါး
Guest ေမး။ ။ ဘုရား လကၡဏာ ၃၂ပါးက ဘုရားျဖစ္ျပီးမွ ေပၚလာတာလား ေမြးတည္းက ပါရွိေနတာ လားဘုရား။
Guest ေမး။ ။ အရင္ဘုရား ဘုရားေဟာထဲမွာ ဒုိင္ႏို္ေဆာတုိ႔ ကမာၻဦးက အေျကာင္းေတြ ပါပါသလား ဘုရား။
အေျဖ။ ။ ဘုရားလကၡဏာ ၃၂ ပါး ဟူ၍ သိထားမိေသာေၾကာင့္ ဤေမးခြန္းကို ေမးသည္ဟု ယူဆရပါသည္၊ အမွန္မွာမူ Guest သိထားေသာ ဘုရားလကၡဏာ ၃၂ ပါးဟူသည္၊ မဟာပုုရိသ လကၡဏာ ေခၚ ေယာကၤ်ားျမတ္တို႔၏ လကၡဏာ ၃၂ ပါးသာျဖစ္ေပသည္၊ ဘုရားအေလာင္ေတာ္သည္ ၄င္းလကၡဏာ ၃၂ ပါးႏွင့္ျပည့္စုံေသာ မဟာပုရိသ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သာလ်ွင္ ေဗဒင္လကၡဏာ ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ၊ အရွင္ေကာ႑ညပုဏၰားက ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ ျဖစ္မည္ဟု ေဟာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ အရြယ္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ွာညီေထြစြာသာလွ်င္ ၄င္းလကၡဏာမ်ား ျဖစ္ေပၚေပလိမ့္မည္။ ၄င္းလကၡဏာ ၃၂ ပါးအား ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။
ဗုဒၶဘုရားႏွင့္ စၾကာဝေတးမင္းကဲ့သုိ႔ ေယာက်ၤားျမတ္တုိ႔၏ လကၡဏာႀကီးမ်ား။
၁။ ျပည့္ ၿဖဳိးညီညာေသာဖဝါး။
၂။ ၁၀၈ ကြက္ ၊ စက္ လကၡဏာ ေတာ္ အစုံပါေသာ ေျခဖဝါး။
၃။ သူတပါးတုိ႔ထက္ လုံးဝန္းရွည္ေသာ ဖေနာင့္။
၄။ ရင္းတုတ္ ဖ်ားသြယ္ ရွည္လ်ား၊ ညီညာေသာ ေျခေခ်ာင္း၊လက္ေခ်ာင္း ။
၅။ ဖြားစ အခါ ကဲ့သုိ႔ အၿမဲႏုနယ္ေသာ လက္ ေျခ မ်ား။
၆။ အတုိ အရွည္ မရွိ ညီညာေသာ ၊ လက္ေခ်ာင္း၊ ေျခေခ်ာင္း။
၇။ ျမင့္တက္ေသာဖမ်က္၊
၈။ ေျခသလုံး၏ ေရွ႔ေနာက္၊ နံပါး အသားစုိင္မ်ားမွ ၊ သေလးစပါးႏွင့္တူျခင္း။
၉။ ကုိယ္ခႏၶာ အေျဖာင့္ထား၍ ဒူးဆစ္ထိရွည္ေသာလက္။
၁၀။ အအိမ္ျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းအပ္ေသာ အဂၤါဇာတ္။
၁၁။ ေရႊ အဆင္းကဲ့သုိ႔ဝါဝင္း၍ လုံးက်စ္ေသာ ကုိယ္။
၁၂။ ႏုနယ္ေသာ အေရ၊ အသား။
၁၃။ ေမႊးညွင္းတစ္တြင္း ၌ တစ္ပင္စီ သာေပါက္ျခင္း။
၁၄။ ထုိေမႊးညွင္းတုိ႔သည္ လက်ၤာရစ္လွည့္၍ အဖ်ားေကာ့တက္ၿပီး ၊ မ်က္စဥ္း အညဳိေရာင္ရွိျခင္း။
၁၅။ ေျဖာင့္စင္းေသာ ကုိယ္ခႏၶာ။
၁၆။ လက္ဖမုိး၊ေျခဖမုိး ပခုံးစြန္း လည္ဂုတ္ျပည့္ၿဖဳိးျခင္း။
၁၇။ ျခေသၤ့မင္း၏ ေရွ႔ပုိင္းကုိယ္ကဲ့သုိ႔ ၊ ေရွ႔ ေနာက္ ၊ေအာက္ထက္ ျပည့္စုံ ေသာကုိယ္။
၁၈။ လက္ျပင္ရုိးႏွစ္ခု အၾကား ျပည့္ၿဖဳိးေသာ အသား ။
၁၉။ အလံႏွင့္ အရပ္ ညီ မွ် စြာရွိျခင္း။
၂၀။ အညီ အမွ် ၊ လုံး ၍ လွပေသာ ပခုံး၊လည္ပင္း။
၂၁။ အရသာကုိ ေဆာင္ယူႏုိင္ေသာ အေၾကာေကာင္းမ်ား။
၂၂။ ျခေသၤ့ ၏ ေအာက္ေမးကဲ့သုိ႔ ျပည့္ၿဖဳိးေသာ အထက္ေမး ၊ ေအာက္ေမး။
၂၃။ သြားေပါင္းေလးဆယ္ရွိျခင္း။
၂၄။ ညီညာတိက်ေသာသြားရွိျခင္း။
၂၅။ ႀကဳိးႀကဲမရွိ၊ေစ့ေသာသြားရွိျခင္း။
၂၆။ ထင္ရွားေသာသြားစြယ္ရွိျခင္း။
၂၇။ ရွည္ျပန္႔ေသာ လွ်ာ ရွိျခင္း။
၂၈။ ျဗဟၼာ မင္း၏ အသံကဲ့သုိ႔ သာယာခ်ဳိၿမိန္ေသာအသံ ၊ ကရဝိတ္သံရွိျခင္း။
၂၉။ ညဳိသင့္ေသာ အရပ္၌ ၊ အလြန္ညဳိေသာ မ်က္လုံး။
၃၀။ ဖြားသစ္စ ႏြားငယ္၏ မ်က္လုံးအိမ္ကဲ့သုိ႔ မ်က္လုံးအိမ္ရွိျခင္း။
၃၁။ မ်က္ခုံး ႏွစ္သြယ္ ၊ အလည္ တည့္တည့္၌ ၊ ဥဏၰလုံေမႊးရွင္ေတာ္ ရွိျခင္း။
၃၂။ နဖူးသင္းက်စ္ရွိျခင္း
ဘုရားေဟာထဲတြင္ ကမၻာဦးအေၾကာင္းတင္မကလွပဲ စၾကာဝဠာ အဦးမွ အစျပဳကာ ေျမာက္မ်ားစြာပါရွိေလသည္ဟု မွတ္သားေစခ်င္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ သုေတသီတုိ႔ကဲ့သို႔ ေဟာၾကားထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေပ၊ လူတစ္ေယာက္၏က်င္လည္ခဲ့ရာ ဘဝမ်ားစြာတို႔ကို ေဟာၾကားရင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားျခင္းမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ အလြန္တရာက်ယ္ဝန္းလွသျဖင့္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ မေရးဝံ့ေတာ့ျပီ။
ဒိုင္ႏိုေဆာအေၾကာင္းကုိမူ ေဟာၾကားခဲ့သည္ မေဟာၾကားခဲ့သည္ကုိ မေလ့လာဖူးေပ။ ဒိုင္ႏိုေဆာ အေၾကာင္းကုိ သိလုိပါက ဤေနရာတြင္ အနည္းငယ္ ေလ့လာသိရွိႏုိင္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ရမည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားမွတစ္ပါး အျခားေသာ စကားမ်ားကို ေျပာေလ့မရွိဟူ၍ကား မွတ္သားဖူးပါသည္၊ သိလိုပါက က်မ္းတတ္္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္တုိ႔အား ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားပါေလ။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 6:42 AM 0 comments
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑