မအိ ေမးျမန္းေသာ မႏုႆတၱဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ

ေမး။ မအိ၊ ။ လူ႔ဘ၀ကိုရခဲတယ္ဆိုတာ ဘာေၾကာင္႕ရခဲတာလဲဘုရား ပါဠိ ၀တၳဳ ၿမန္မာ စံုလင္စြာေၿဖေပးေတာ္မူပါဘုရား

ေျဖ။ ။ (၁) ဗုဒၶဳပၸါဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၂) မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူအၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၃) သဒၶါသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶါတရားႏွင့္ ၿပည့္စံုသည့္အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၄) ပဗၺဇၨိတာဘာ၀ ဒုလႅဘ = ရဟန္း၏ အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၅) သဒၶမၼသ၀န အတိ ဒုလႅဘ = သူေတာ္ေကာင္းတရားနာၾကားခြင့္ကို အလြန္ရခဲၿခင္း။

အထက္ပါ ရခဲျခင္း ငါးမ်ဳိးအား ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ မိမိ၏ တပည့္ ရဟန္းေတာ္ တို႔အား ဆြမ္းခံျပန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ဂႏၶကုဋိတိုက္အဝင္မွ ေန၍ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း၊ ဆုံးမေနေသာ တရားငါးမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ၀တၳဳ ဟူကား ဧရကပတၱနာဂရာဇ၀တၳဳ-ဓမၼပဒ ဒုတိယ အုပ္တြင္ ဖတ္ပါေလ။

ပါပသသၼိ ံရမတိ မေနာ= သတၱဝါတို႔၏ စိတ္မည္သည္မွာ မေကာင္းမွူ အကုသိုလ္ ဒုစရိတ္တုိ႔ျဖင့္သာ ေပ်ာ္ရႊင္ေလ့ ရွိေသာေၾကာင့္၊ မေကာင္းမွူမ်ား က်က္စားရာ အပါယ္ေလးဘုံးတို႔၌သာ အျဖစ္မ်ားၾကေလသည္။

လူအျဖစ္ကုိ ရခဲသည္ဆုိရာတြင္၊ လူေသျပိး၍ ေနာက္ထပ္ လူျပန္ျဖစ္ဖို ့အေရးႏွင့္ အျခားေသာ ဘဝမွေန၍ လူ႔ဘဝကုုိရဖို႔ရန္ ခဲယင္းသည္ဟု ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ လူဦးေရ အေရအတြက္ မ်ားေနသည္မွာ လူတစ္မ်ိဳးတည္းကို ၾကည့္၍ မ်ားေနသည္ ဟု ထင္မွတ္ရပါသည္။

လူႏွင့္ အျခားေသာ သတၱဝါမ်ားထည့္မွ တိိရိစၦာန္တစ္မ်ိဳးတည္းကိုပင္ ၾကည့္ၾကပါစုိ႔၊

လူတစ္မ်ိဳးတည္းကုိ ၾကည့္မည္ဆုိပါက တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ လူဦးေရး မ်ားျပားေနသည္ဟု ထင္မွတ္ရေသာ္လည္း၊ လူတစ္ေယာက္၏ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ခုမွာရွိေသာ ပိုးမြားကေလးမ်ားႏွင့္ပင္ အေတာ္အေရအတြက္ ကြာျခားသြားျပိးျဖစ္၏။ လူမ်ားလာသေလာက္ ၄င္း ပိုးမြားကေလးမ်ားလည္း မ်ားလာမည္ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶစာေပ အရ လူတစ္ေယာက္ေသဆုံးလွ်င္ တမလြန္၌ ေရာက္နုိင္ေသာ ဂတိ ငါးမ်ိဳးရွိပါသည္၊
ေဒဝ(နတ္)၊
မႏုႆ(လူ)၊ နိရယ(ငရဲ) ေပတ(ျပိတၱာ)
တိရိစၧာန(တိရိစၦာန္) ဟူေသာ သြားေရာက္နုိင္ေသာ ဘုံး ငါးမ်ိဳးရွီပါသည္။

၄င္းဘုံမ်ားတြင္ မည့္သည္ဘုံတြင္ အေရအတြက္ အမ်ားဆုံးျဖစ္သနည္း ဆုိသည္ကုိ စဥ္းစားၾကည့္မွ လူ ့ဘဝကုိ ရဖို႕ခဲယင္းသည္ကုိ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါသည္။

ဤသည္မွာ အနီးကပ္ဆုံး တိရိစၦာန္ တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ ႏုိင္ယွဥ္ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

1 Comment:

Unknown said...

ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားက်န္းမာသာလုိ႔မာပါရဲ႕လားဘုရား။
တပည့္ေတာ္ ရြာဦးေက်ာင္းကို အခုမွေရာက္ဖူးတာပါဘု ရား။
အဲဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ေျဖၾကားထားတဲ့ မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ေမးခြန္းမွာ ေျဖၾကားထားတဲ့ အထဲမွာ တပည့္ေတာ္ တစ္ခုသေဘာမေပါက္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ဘုရား။ ဟုိလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္နဲ႔စာရင္ အခုေခတ္မွာ လူဦးေရေရာ၊ တိရစၦာန္ဦးေရေရာ ပိုၿပီး ေတာ့မ်ားလာတယ္မလားဘုရား။ အဲဒီမ်ားလာတဲ့ လူေတြ၊ တိရစၦာန္ေတြ ဟာဘယ္ဘုံဌာနေတြက ဒီလူ႕ဘုံ၊ တိရစၦာန္ဘုံေတြကိုေရာက္လာၾကတာလဲဘုရား။ တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးသည္မွာ သတၱ၀ါတစ္ဦးဦးဒီဘ၀မွေသသြားလွ်င္ ေနာက္ဘ၀မွာ သြားျဖစ္ရင္ ဒီဘ၀မွာ သတၱ၀ါဦးေရေလွ်ာ့ဆင္းသြားရမယ္မလားဘုရား။ အခု က လူေတြလည္းမ်ားလာတယ္။ တိရစၦာန္ေတြလည္း မ်ားလာတယ္။ သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခု မဟုတ္လားဘုရား။ သတၱ၀ါေတြတုိးပြါးလာဖုိ႔အတြက္ အဲဒီကံတရားေတြက ဘယ္ကေနတုိးလာတာလဲဘုရား။ ေၾကာင္း၊က်ိဳး်ဆီေလ်ာ္ေအာင္ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္ ဘုရား။ ေမာင္သာဦး

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP