ေမး။ ။ ေမာင္စူစမ္း:။ ။ အရွင္ဘုရား ပထမသံဃာယနာတင္ရာတြင္ ခုဒၵါနုခုဒၵကသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ျပင္လိုက ျပင္ႏိုင္သည္ဟု ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳစကားကို အရွင္အာနႏၵာက သံဃာယနာတင္ အရွင္မ်ားအား တင္ျပေသာအခါ၊ သံဃာယနာတင္အရွင္မ်ား မွ အာနႏၵာကိုသာ မေမးမိလိုက္၍ အျပစ္တင္ၾကပါသည္ တကယ္ဆို ငါးရာေသာရဟႏၱာ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္မ်ား မသိႏိုင္သည္မွာ ေမာဟ မကင္းေသး၍လား အဘယ္ေၾကာင့္ပါလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ေမာင္စူးစမ္း ဆိုလိုသည္မွာ၊ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္ဆုိသည္မွာ မည္သည့္သိကၡာပုဒ္ကုိ ဆုိလုိပါသနည္းဟု မေမးမိလိုက္ေသာေၾကာင့္၊ အျပစ္တင္ခံရသည္ကုိ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားတြင္၊ ပါရာဇိက၊ သံဃာဒိေသသ္၊ ထုလႅစဥ္း၊ နိႆဂၢိပါစိတ္၊ သုဒၶပါစိတ္၊ ဒုကၠဋ္၊ ဒုဗၻာသီ ဟူ၍ အာပတ္အမ်ိဳးအစား ၇-မ်ိဳးသတ္မွတ္ေပးထားပါသည္။ ၄င္းအာပတ္မ်ားကုိ ေရွာင္ရွားႏုိင္ရန္ အတြက္၊ သကၡာပုဒ္ေပါင္း အက်ဥ္းအားျဖင့္ရဟန္ေတာ္မ်ားအတြက္ ၂၂၇ မ်ိဳးရွိပါသည္၊ အက်ယ္အားျဖင့္ကား၊ ကုေဋေပါင္း- ကုိးေထာင္းတစ္ရာရွစ္ဆယ္ ႏွင့္ ငါးသိန္း သုံးေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ရွိပါသည္။ ပထမသံဃာသနာတင္ပြဲ၏ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို အလြန္ရုိေသေလးစားၾကေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိလည္း ၄င္းရဟႏၱာမေထရ္မ်ား သိၾကပါသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ မပယ္လုိ၍ မပယ္ၾကျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အရွင္အာနႏၵာကို ကဲရဲ႕ၾကသည္ဆိုသည္မွာလည္း ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို မလုိက္နာခ်င္ေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ားကသာ၊ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးမ်ား ေမာဟမကင္းေသးေသာေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ ရဟႏၱာမွန္လ်ွင္ ေမာဟကင္းၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရဟႏၲာတုိင္း သူတစ္ပါး၏ စိတ္ကို သိၾကသည္မဟုတ္ပါ၊ သုကၡဝိပႆက ရဟႏၱာမ်ားမွာ သူတစ္ပါးစိတ္ကို မသိႏုိင္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္- ဓမၼပဒ တြင္ပါရွိေသာ စကၡဳပါလ မေထရ္သည္ ရဟႏၱာပင္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း မိမိကုိယ္တုိင္ပင္လ်င္ စကၡဳနစ္ခြင္ အလင္းမရရွာေပ။
မွတ္ခ်က္။ ။ အရွင္အာနႏၵာကအား ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ား၏ ကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္းမ်ားမွာ
ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ မရွင္းလင္းခဲ့ျခင္း။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရသႏုတ္ေတာ္ကိုနင္း၍ ေလွ်ာ္ဖြတ္ျခင္း။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ဘိကၡဴနီမဝတ္ခြင့္ျပဳေပးေတာ္မူရန္ ဘုရားရွင္ထံတြင္ ခြင့္ေတာင္းေပးျခင္း ဟုူေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ား၏ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို ခံခဲ့ရေလသည္။
ေမာင္စူးစမ္းေမးျမန္းခ်က္အား ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 9:02 AM
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑
0 Comments:
Post a Comment