ေမာင္စူးစမ္းေမးျမန္းခ်က္အား ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။

ေမး။ ။ ေမာင္စူစမ္း:။ ။ အရွင္ဘုရား ပထမသံဃာယနာတင္ရာတြင္ ခုဒၵါနုခုဒၵကသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ျပင္လိုက ျပင္ႏိုင္သည္ဟု ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳစကားကို အရွင္အာနႏၵာက သံဃာယနာတင္ အရွင္မ်ားအား တင္ျပေသာအခါ၊ သံဃာယနာတင္အရွင္မ်ား မွ အာနႏၵာကိုသာ မေမးမိလိုက္၍ အျပစ္တင္ၾကပါသည္ တကယ္ဆို ငါးရာေသာရဟႏၱာ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္မ်ား မသိႏိုင္သည္မွာ ေမာဟ မကင္းေသး၍လား အဘယ္ေၾကာင့္ပါလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ ေမာင္စူးစမ္း ဆိုလိုသည္မွာ၊ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္ဆုိသည္မွာ မည္သည့္သိကၡာပုဒ္ကုိ ဆုိလုိပါသနည္းဟု မေမးမိလိုက္ေသာေၾကာင့္၊ အျပစ္တင္ခံရသည္ကုိ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားတြင္၊ ပါရာဇိက၊ သံဃာဒိေသသ္၊ ထုလႅစဥ္း၊ နိႆဂၢိပါစိတ္၊ သုဒၶပါစိတ္၊ ဒုကၠဋ္၊ ဒုဗၻာသီ ဟူ၍ အာပတ္အမ်ိဳးအစား ၇-မ်ိဳးသတ္မွတ္ေပးထားပါသည္။ ၄င္းအာပတ္မ်ားကုိ ေရွာင္ရွားႏုိင္ရန္ အတြက္၊ သကၡာပုဒ္ေပါင္း အက်ဥ္းအားျဖင့္ရဟန္ေတာ္မ်ားအတြက္ ၂၂၇ မ်ိဳးရွိပါသည္၊ အက်ယ္အားျဖင့္ကား၊ ကုေဋေပါင္း- ကုိးေထာင္းတစ္ရာရွစ္ဆယ္ ႏွင့္ ငါးသိန္း သုံးေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ရွိပါသည္။ ပထမသံဃာသနာတင္ပြဲ၏ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို အလြန္ရုိေသေလးစားၾကေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိလည္း ၄င္းရဟႏၱာမေထရ္မ်ား သိၾကပါသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ မပယ္လုိ၍ မပယ္ၾကျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အရွင္အာနႏၵာကို ကဲရဲ႕ၾကသည္ဆိုသည္မွာလည္း ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို မလုိက္နာခ်င္ေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ားကသာ၊ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးမ်ား ေမာဟမကင္းေသးေသာေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ ရဟႏၱာမွန္လ်ွင္ ေမာဟကင္းၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရဟႏၲာတုိင္း သူတစ္ပါး၏ စိတ္ကို သိၾကသည္မဟုတ္ပါ၊ သုကၡဝိပႆက ရဟႏၱာမ်ားမွာ သူတစ္ပါးစိတ္ကို မသိႏုိင္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္- ဓမၼပဒ တြင္ပါရွိေသာ စကၡဳပါလ မေထရ္သည္ ရဟႏၱာပင္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း မိမိကုိယ္တုိင္ပင္လ်င္ စကၡဳနစ္ခြင္ အလင္းမရရွာေပ။

မွတ္ခ်က္။ ။ အရွင္အာနႏၵာကအား ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ား၏ ကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္းမ်ားမွာ
ခုဒၵါႏုခုဒၵက သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ မရွင္းလင္းခဲ့ျခင္း။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရသႏုတ္ေတာ္ကိုနင္း၍ ေလွ်ာ္ဖြတ္ျခင္း။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ဘိကၡဴနီမဝတ္ခြင့္ျပဳေပးေတာ္မူရန္ ဘုရားရွင္ထံတြင္ ခြင့္ေတာင္းေပးျခင္း ဟုူေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ား၏ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို ခံခဲ့ရေလသည္။

0 Comments:

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP