ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္ၾကရသူမ်ား

အလုပ္တစ္ခုမွာ တစ္ေယာက္က သူခင္တဲ့သူ၊ သူ အားကိုးေနရတဲ့သူကို အလုပ္မေျပာင္းနဲ႔ေနာ္ နင္မရွိရင္ ငါတို႔မျဖစ္ဘူးတဲ့၊ ဒါေပမဲ့ ေျပာတဲ့သူက သာတဲ့ေနရာ ရေတာ့ ေျပာင္းသြားတယ္။

ေနာက္ လင္နဲ႔မယား၊ မိန္းမက ကဲြမယ္ ကြာမယ္ေျပာေနတယ္၊ ေယာက်္ားက တကယ္ ကြာလိုက္ေတာ့ မိန္းမ က်န္ခဲ့တယ္။

ေက်ာင္းတက္တဲ့ ေက်ာင္းသူႏွစ္ေယာက္ နင္ေက်ာင္းမေျပာင္းနဲ႔ေနာ္ တဲ့၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္းကို တဖြဖြေျပာတယ္၊ ေျပာတဲ့သူကပဲ အရင္ ေနာက္တစ္ေက်ာင္းေျပာင္းသြားတယ္။

မိဘက ငါမရွိရင္ နင္တို႔ ေခြးျဖစ္မယ္ေနာ္၊ ငါမရွိမွ ငါ့အေၾကာင္း သိမယ္ေျပာတယ္ ေသသြားရတာပဲ။

တစ္ေယာက္ကို မွီမယ္လို႔ ေတြးရင္ ကိုယ္မွီမယ့္သူက ခဲြခြာျခင္း မတည္ျမဲျခင္း သေဘာတရားေတြက အျမဲစိုးမိုးလို႔ေနတယ္ ဒါေတြက ဘုရားေဟာလည္း ဟုတ္တယ္ ကိုယ္ရွာေဖြရင္လည္း ေတြ႕မွာပဲ၊ ဒါဟာသဘာဝတရားပဲ သဘာဝထဲမွာပဲ ေနၾကရေအာင္၊။

အမွန္တရားဟာ ခါးတယ္ ရင္ဆိုင္ဖို႔ ခက္တယ္၊ ရင္ဆိုင္ၾကရတယ္ ေရွာင္လို႔မရဘူး၊
အရက္ေသာက္တဲ့သူဟာ အရက္ကို ခ်ိဳလို႔ ေသာက္တာလားေမးၾကည့္ အဲလိုပဲ၊ လက္မခံခ်င္ပဲ တြန္႔ေနမယ့္အစား လက္ခံလိုက္တာက ၾကိဳက္လိုက္တာက ကိုယ့္အတြက္သက္သာတယ္။
ေအာ္ … သဘာဝတရားေတြပဲကိုး။

အထက္ပါ ေျပာဆုိမွူမ်ားကုိ လက္မခံခ်င္သကဲ့သုိ႔ရွိေပလိမ္မည္။ အကၽြႏု္ကုိယ္တုိင္းလည္း လက္မခံခ်င္ေပ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ လက္မခံခ်င္သနည္းဟု၊ စစ္ေဆးၾကည့္ေသာ္ ဤကဲ့သို႔ ခြဲခြါရမည္ကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ဟု ေျဖရေပလိမ့္မည္။

မွန္ေပသည္ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ မိမိတုိ႔ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသူမ်ား၊ အားကုိးအားထား ျပဳရသူမ်ားနဲ ့၊ မခြဲခြါလိုၾကေပ။ သို႔ေသာ္ အႏွစ္တရာ မၾကာေသာ အလြန္တိုေတာင့္လွေသာ ကာလအတြင္းဝယ္ မလြဲမေသြ ခြဲခြါၾကရမည္ျဖစ္၏။

သူမရွိလွ်င္ မျဖစ္ဟု အားကုိးအားထား ျပဳေနခဲ့ရသူမ်ားသည္၄င္း၊ ငါမရွိလွ်င္ မျဖစ္ဟု အထင္ၾကီးေနခဲ့သူမ်ားသည္၄င္း၊ မည္၍ မည္မ်ွ မ်က္ကြယ္ျပဳသြားၾကေလသနည္း ဟူသည္မွာ ေရတြက္၍ မကုန္ႏုိင္ေတာ့ေပ။

ငါမရွိလွ်င္ လုံးဝမျဖစ္ဟု ထင္မိခဲ့ေသာ ျပင္သစ္ဧကရစ္ နပုိလီယံ ဘုိနာပတ္သည္၄င္း၊ အေမရိကန္သမၼတ ေအပရာဟင္လင္ကြန္းသည္၄င္း၊ သဲကႏၱာရေျမေခြးဟု တင္စားခံခဲ့ရေသာ စစ္သူၾကီးရႊမ္းမဲ သည္၄င္း၊ မဟာမိတ္တပ္တုိ႔၏ ဦးစီးဦးေဆာင္ စစ္သူၾကီးေမာင့္ဂုိမာရီသည္၄င္း၊ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေယာက္်ားၾကီးမ်ားသည္၄င္း၊ အသီးသိး မ်က္ကြယ္ျပဳသြား ခဲ့ၾကေလျပီ။ သုိ႔ေသာ္= သူတုိ႔မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ျဖစ္ေနၾကသည္သာ။

အမွန္မွာမူ= အားၾကီးသူတုိ႔အေပၚ အားကိုးတတ္ေသာ အားငယ္သူ တုိ႔၏ အယူအဆသည္၄င္း၊ အားငယ္သူတုိ႔အား အားကုိးမွူကို ေပးတတ္ေသာ အားၾကီးသူတုိ႔၏ အယူအဆသည္၄င္း၊ မိမိတို႔၏ စြဲလမ္းမွဳတည္းဟူေသာ ဥပါဒါန္သာျဖစ္ေလသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင္ဆိုရပါမူ။ ။ အားၾကီးသူကုိ အားကုိးေနရ ျခင္းဟုဆိုအပ္ေသာ ဒုကၡ၊ အားငယ္သူကို စိတ္မခ်ျခင္းဟု ဆိုအပ္ေသာ ဒုကၡ၊ စသည္ စည္ ဒုကၡအဖုံဖုံတို႔သည္၊ တစ္ပါးသူတို႔အေပၚ မိမိ၏ စြဲလမ္းမွူ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကျခင္းသာလ်ွင္ ျဖစ္ေလ၏။

အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ မိမိသည္သာလ်ွင္ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။

မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ ေျပာျပျခင္းမ်ားအား ျပန္လည္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

0 Comments:

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP