ေမး။ ။ ေအးျမ: ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘုရား-ရဟန္းဟု အဘယ္ေၾကာင့္ ေခၚဆိုထိုက္ပါသနည္း။ ရဟန္းတရားေတာ္နဲ႔ အညီ ေနထိုင္က်င့္ၾကံေနႏိုင္ပါလွ်င္လည္း လူကိုေရာ ရဟန္းေခၚဆိုထိုက္သည္ဟု ၾကားဖူးနားဝရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမးေလွ်ာက္ထားရျခင္းျဖစ္ရပါသည္ဘုရား၊
သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ႏင့္အညီ ေနထိုင္ျခင္းကိုပါ ရွင္းျပေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ရပါတယ္ဘုရား။
ဘုန္းဘုန္းတို႔အားလံုးကို ေလးျမတ္စြာ ဦးခ်ကန္ေတာ့အပ္ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ။ ။ က်င့္ဆဲျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊
က်င့္ၿပီးေသာ ရဟန္း၊
က်င့္ဆဲက်င့္ၿပီး မဟုတ္ေသာ ရဟန္း၊ ဟူ၍ ရဟန္း အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိေလသည္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ပါဠိေတာ္မ်ား၌ကား ရဟန္းဟု ေခၚေဝၚ ပညတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္း၊ ဆြမ္းခံစားေလ့ရွိေသာ သေဘာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊
အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးၿပီးေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကုိ ပယ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊
တစ္ၿပိဳင္နက္အားျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကုိ ပယ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုၾကေလသည္။ မည္သို႔ပင္ ဖြင့္ဆိုသည္ျဖစ္ေစ ရဟန္းဆိုသည္မွာ ‘‘ဉတၱိစတုတၱကမၼဝါစာ” ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမႏွင့္အညီး ညီညြတ္ေသာ သံဃာထုက ဆုံျဖတ္၍သမုတ္ေပးလိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ရဟန္းဟုေခၚေလသည္။
လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မည္မ်ွပင္ ရဟန္းတရားနဲ ့ညီေအာင္ေနေစကာမူ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ‘‘ဉတၱိစတုတၱကမၼဝါစာ” ျဖင့္ ရဟန္းခံမေပးပါက ရဟန္းဟူ၍ မေခၚႏုိင္ဟု မွတ္ပါ။ သို႔ေသာ= လူဝတ္ေၾကာင္ျဖင့္ပင္လွ်င္ က်င့္က်န္အားထုတ္၍ ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္ပါသည္၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဖခမည္းေတာ္သည္လည္း လူဝတ္ေၾကာင္နဲ ့ပင္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူဝတ္ေၾကာင္ သုေဒၶါဓန မင္းၾကီးအား ရဟန္းဟူ၍ မေခၚနုိင္ေပ။
သဒၶါ-သီလ-သုတ-စာဂ-ပညာ-ဟိရီ-ၾသတပၸ တည္းဟူုေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားနဲ ့ျပည့္စုံလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းတရားတုိ႔ႏွင့္ အညီေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သဒၶါ-ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကိုယုံၾကည္ျခင္း။ သီလ-ငါးပါးသီ ရွစ္ပါးသီလ တို႔ႏွင့္ျပ့ည္စုံျခင္း။ သုတ-အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ စာဂ-စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ ပညာ- အေျမာ္အျမင္ဥာဏ္ပညာႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ ဟိရီ-မေကာင္းမွူမ်ားမွ ရွက္ျခင္း။ ၾသတပၸ-မေကာင္းမွူမွ ေၾကာက္ျခင္း။
ေအးျမ၏ ေမးျမန္းခ်က္အား ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။
Posted by ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ at 7:08 AM
Labels: ဘာသာေရးအေမးအေျဖက႑
0 Comments:
Post a Comment