ေအးျမ၏ ေမးျမန္းခ်က္အား ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။

ေမး။ ။ ေအးျမ: ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘုရား-ရဟန္းဟု အဘယ္ေၾကာင့္ ေခၚဆိုထိုက္ပါသနည္း။ ရဟန္းတရားေတာ္နဲ႔ အညီ ေနထိုင္က်င့္ၾကံေနႏိုင္ပါလွ်င္လည္း လူကိုေရာ ရဟန္းေခၚဆိုထိုက္သည္ဟု ၾကားဖူးနားဝရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမးေလွ်ာက္ထားရျခင္းျဖစ္ရပါသည္ဘုရား၊
သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ႏင့္အညီ ေနထိုင္ျခင္းကိုပါ ရွင္းျပေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ရပါတယ္ဘုရား။
ဘုန္းဘုန္းတို႔အားလံုးကို ေလးျမတ္စြာ ဦးခ်ကန္ေတာ့အပ္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ။ ။ က်င့္ဆဲျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊
က်င့္ၿပီးေသာ ရဟန္း၊
က်င့္ဆဲက်င့္ၿပီး မဟုတ္ေသာ ရဟန္း၊ ဟူ၍ ရဟန္း အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိေလသည္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ပါဠိေတာ္မ်ား၌ကား ရဟန္းဟု ေခၚေဝၚ ပညတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္း၊ ဆြမ္းခံစားေလ့ရွိေသာ သေဘာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊
အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးၿပီးေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကုိ ပယ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊
တစ္ၿပိဳင္နက္အားျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကုိ ပယ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုၾကေလသည္။ မည္သို႔ပင္ ဖြင့္ဆိုသည္ျဖစ္ေစ ရဟန္းဆိုသည္မွာ ‘‘ဉတၱိစတုတၱကမၼဝါစာ” ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမႏွင့္အညီး ညီညြတ္ေသာ သံဃာထုက ဆုံျဖတ္၍သမုတ္ေပးလိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ရဟန္းဟုေခၚေလသည္။
လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မည္မ်ွပင္ ရဟန္းတရားနဲ ့ညီေအာင္ေနေစကာမူ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ‘‘ဉတၱိစတုတၱကမၼဝါစာ” ျဖင့္ ရဟန္းခံမေပးပါက ရဟန္းဟူ၍ မေခၚႏုိင္ဟု မွတ္ပါ။ သို႔ေသာ= လူဝတ္ေၾကာင္ျဖင့္ပင္လွ်င္ က်င့္က်န္အားထုတ္၍ ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္ပါသည္၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဖခမည္းေတာ္သည္လည္း လူဝတ္ေၾကာင္နဲ ့ပင္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူဝတ္ေၾကာင္ သုေဒၶါဓန မင္းၾကီးအား ရဟန္းဟူ၍ မေခၚနုိင္ေပ။
သဒၶါ-သီလ-သုတ-စာဂ-ပညာ-ဟိရီ-ၾသတပၸ တည္းဟူုေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားနဲ ့ျပည့္စုံလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းတရားတုိ႔ႏွင့္ အညီေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သဒၶါ-ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကိုယုံၾကည္ျခင္း။ သီလ-ငါးပါးသီ ရွစ္ပါးသီလ တို႔ႏွင့္ျပ့ည္စုံျခင္း။ သုတ-အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ စာဂ-စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ ပညာ- အေျမာ္အျမင္ဥာဏ္ပညာႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း။ ဟိရီ-မေကာင္းမွူမ်ားမွ ရွက္ျခင္း။ ၾသတပၸ-မေကာင္းမွူမွ ေၾကာက္ျခင္း။

0 Comments:

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP