ဖိုးသား၏ ေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္ သမၼာဒိ႒ိ သမၼာသကၤပၸ အေျဖ။

ဘုန္းဘုန္း မဂၤလာပါ.. သိခ်င္တဲ့ ဦးဇင္းတစ္ပါးက တစ္ဆင့္ ေမးေလွ်ာက္ခိုင္းလို႔ ေမးခြန္းေလးေတြ ပို႔လိုက္ပါတယ္ ဘုရား..
ေမး။ ။ ၁။ သမၼာဒိ႒ိ ငါးမ်ိဳးအနက္ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ အေၾကာင္းပါ ဘုန္းဘုန္း။ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး အ႒ကထာ ဆရာက ခုလို ေျပာထားတယ္လို႔ ဆုိတယ္ ဘုရား..။
၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ ရွိသူဟာ ဒီဘ၀မွာ အရဟတၱဖိုလ္ကို ရရင္ရ၊ မရရင္ ခုနစ္ဘ၀ေျမာက္မွာ အရိယာမဂ္ကို ရတယ္..။

ဒါသည္လည္း အ႒ကထာ ဆရာ၏ အာေဘာ္ေတာ့ မဟုတ္၊ တိပိဋက စူဠာဘယေထရ္ရဲ႕ စကားကို ျပထားတယ္ လို႔ ဆိုတယ္ ဘုန္းဘုန္း။
အဲဒီမွာ ဒီဦးဇင္းအေနနဲ႔ သိခ်င္တာက *၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ ရွိရင္ ဒီဘ၀မွာ အရိယာမဂ္ကို ရရင္ရ၊ မရရင္ ခုနစ္ဘ၀ေျမာက္မွာ ရတယ္* ဆိုေတာ့ ခုေခတ္ လူေတြရေနတဲ့ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိကို ေျပာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္လို ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိမ်ိဳး၊
ဘယ္ေလာက္ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ သမၼာဒိ႒ိမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာပါလဲ.. တဲ့ ဘုရား.. ဒီဦးဇင္း အေနနဲ႔ ဖတ္ရွဳေတြ႔ရွိတဲ့ စာအုပ္က အဂၤုတၳိဳရ္ အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာ၊ ပဌမအုပ္ေတြမွာပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္ လို႔ မိန္႔ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း..။

ေျဖ။ ။ အခုေခတ္လူသားမ်ားရေနတဲ ့ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိဆိုရာ၌ ၄င္းသမၼာဒိ႒ိကုိ ရရွိထားေသာ လူသားသည္ အဘယ့္အဆင့္ရွိသနည္း ဆုိသည္ကုိ သိိဖို႔လိုအပ္လွေပသည္။

(ဥပမာ) ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ သိေသာ သမၼာဒိ႒ိမ်ိဳးဆုိပါက အဘယ္မ်ွ သံသရာလည္ရအုံးမည္ ဆိုသည္ကို မသိႏိုင္ေသးေပ။

တိပိဋက စူဠာဘယေထရ္သည္ သတၱကၡတၱဳပရမေသာတာပန္-ကုိရည္ရြယ္၍ ေျပာၾကားထားျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ၄င္း သတၱကၡတၱဳ ပရမေသာတာပန္-သည္၊ ၇ ၾကိမ္ ပဋိသေႏၶေနျပီး နိဗၺာန္ဝင္မည္ ေသာတာပန္၊ ျဖစ္ေလသည္၊ ထိုေၾကာင့္- ၄င္း ေသာပန္မ်ား ရရွိထားေသာ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိမ်ိဳးကို ဆိုလုိသည္ဟု မွတ္ပါေလ။

ေမး။ ။ ၂။ ဒုတိယ ေမးခြန္းက သမၼာသကၤပၸနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ အေၾကာင္းပါ ဘုရား..။
သမၼာသကၤပၸ ဆိုတာ အဘိဓမၼာမွာ ၀ိတက္ ေစတသိက္ကို အရေကာက္တယ္၊ အဲဒီ ၀ိတက္က ျဗဟၼာ့ဘံုေတြမွာ ဆိုရင္ ပဌမစ်ာန္ ဘံုေတြမွာပဲ ရႏိုင္တယ္၊ အထက္အထက္ ျဗဟၼာဘံုေတြမွာ ၀ိတက္ မရွိဘူးလို႔ စာမွာ ဆိုထားေတာ့၊

၀ိတက္မရွိတဲ့ အဲဒီ အထက္အထက္ ျဗဟၼာဘံုေတြမွာ သစၥာေလးပါးကို ထုိးထြင္း သိဖို႔အတြက္ သမၼာသကၤပၸ မဂၢင္လို႔ ေခၚတဲ့ ၀ိတက္ မရွိႏိုင္တဲ့အတြက္ မဂၢင္ ခုနစ္ပါးတည္းနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနရေတာ့မယ္၊

အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ဘံုေတြမွာ သမၼာသကၤပၸ မဂၢင္ကို ဘယ္လိုယူပါသလဲ၊ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ပါ၀င္ေနပါသလဲ၊ သမၼာသကၤပၸ မရွိႏိုင္တဲ့ အတြက္ မဂၢင္ ခုနစ္ပါးတည္းနဲ႔ အလုပ္လုပ္လို႔ ရႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရမလားဆိုတာကို ဒီဦးဇင္း အေနနဲ႔ စာေပေလ့လာရင္း ေ၀ခြဲမရလို႔ တပည့္ေတာ္ကို တဆင့္ ေမးေလွ်ာက္ခိုင္းပါတယ္ ဘုရား..။

ေျဖ။ ။ အထက္ထက္ ဘုံမ်ား၌ ဝိတက္မရွိသျဖင့္ သမၼာသကၤပၸမဂၤင္ မရွိသည္မွာ မွန္ေပသည္၊

ဒုတိယဇၥၽာနေတာ ဝု႒ာယ ဝိပႆႏၲႆ ဥပၸေႏၷာ မေဂၢါ ဒုတိယဇၥၽာနိေကာ ေဟာတိ၊ မဂၢဂၢၤါနိ ပေနတၳ သတၱ ေဟာႏၲိ။ ဟု ပါဠိေတာ္မ်ား ရွိပါသည္၊

ေမးခြန္းရွင္သည္ စာေပသင္ၾကားေနေသာ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္သည္ဟု သိရပါသျဖင့္၊ ေအာက္ပါ မာတိကာ အဆုိကို အနည္းငယ္ ျပန္၍ ေႏႊးျပခ်င္ပါသည္။

ဝိတက္ရွိေသာ စ်ာန္စိတ္ႏွင့္ ဝိတက္မရွိေသာ စ်ာန္စိတ္မ်ားကို ကြဲျပားေစျခင္းအက်ိဳးငွါ ငယ္စဥ္က ဆိုခဲ့ဖူးၾကပါသည္၊ ( ေသာတာပတၱိမဂ္ ရွစ္ပါး ခုနစ္ပါး၊ သကာဒါဂါမိမဂ္ ရွစ္ပါး ခုနစ္ပါး…….စသည္ျဖင့္ ဆိုခဲ့ဖူးၾကေလသည္) ေသာတာပတၱိမဂ္ ရွစ္ပါးဟူသည္ ဝိတက္ပါဝင္ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္၊ ခုနစ္ပါး ဆိုသည္မွာကား ဝိတက္ မပါေတာ့သည္ျဖစ္၍ မဂၢင္ ခုနစ္ပါးသား ရွိပါေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဝိတက္ဟုဆိုေသာ သမၼာသကၤပၸမဂၢင္ မရွိေသာ္လည္း အထက္အထက္ ေလာကုတၱရာ တရားမ်ားကုိ မဂၢင္ ခုနစ္ပါးျဖင့္ ၾကိဳးစားအားထုပ္၍ ရသည္သာ။

ဥပမာအားျဖင့္= ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ခရီးသြားေသာ ခရီးသည္တစ္ေယာက္သည္ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆုံး စီးပါက က်သင့္ေငြကို အျပည့္ေပးရေသာ္လည္း ခရီးတစ္ဝက္မွ ျဖတ္၍စီးေသာ ခရီးသည္မွာမူ၊ အျပည့္ေပးစရာ မလုိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

အထက္အထက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေအာက္ေအာက္ ျဖစ္ေသာ တရားမ်ား က်င့္က်န္ပြားမ်ား အားထုပ္ထားျပီးျဖစ္၍ အခ်ိန္မေရြး ျပန္လည္ အာရုံျပဳ၍ ရသည္ဟူ၍လည္း မွတ္ထားေစခ်င္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ စ်ာန္-သမာပတ္-အဘိညာဥ္တို႔ကို ရရွိေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ သံုးမ်ိဳးသံုးစား ရွိသည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။ ၄င္းသံုးမ်ိဳးမွာ-

(က) အရိယမဂ္ဖိုလ္ကို ရၿပီးမွ သမထကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းအားထုတ္သျဖင့္ ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္ အဘိညာဥ္တို႔ကို ရၾကေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား။

(ခ) ပုထုဇဥ္ဘဝကပင္ ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္ အဘိညာဥ္ တို႔ကို ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ အရိယာျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္။

(ဂ) ပုထုဇဥ္အခိုက္က ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္ အဘိညာဥ္တို႔ကို မရရွိခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေလာကုတၱရာ အရိယာမဂ္ဖိုလ္သို႔ ေရာက္သည္ ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ စ်ာန္အဘိညာဥ္တို႔ကို ရရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္။

ဤေမးခြန္းမ်ားအား ဤမ်ွႏွင့္ ေက်နပ္မေနပဲ က်မ္းတတ္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္တို႔အားလည္း ေမးေလ်ွာက္ ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။

ယခုထက္ တိက်ေသာ အေျဖကို ရရွိပါကလည္း ျပန္လည္ အေၾကာင္းၾကား ေပးေစခ်င္ပါသည္။

သင္ရင္းႏွင့္က်င့္ က်င့္ရင္းႏွင့္ သင္ၾကားႏိုင္ၾကပါေစ။

0 Comments:

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP