ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္ႏွင့္ စိန္စီေသာည

တစ္ေန႔သ၌္ ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္သည္၊ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ႏွင့္ ရပ္မိရပ္ဘ လူၾကီးမ်ားတို႔၏ တရားစကား ေျပာၾကားေနသည္ကုိ တစ္ေနရာမွထိုင္ကာ သူသိလုိလို ဘာလိုလိုႏွင့္၊ နားေထာင္ေနေလေတာ့၏။

ဆရာေတာ္ ေျပာစကားမ်ားကုိလည္း သူ၏ ဝသီအတိုင္း တိတ္တဆိတ္ ေဝဖန္ေနေသး၏၊ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ႏွင့္ ရပ္မိရပ္ဘ လူၾကီးမ်ား ေဆြးေႏြးေနၾကသည္မွာ၊ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ေလ၏။

ဒီလိုကြယ့္ ဒကာတို႔ရဲ႕…၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ရတနာ သုံးပါး အေပၚမွာသာ လွဴေရးတန္းေရးကုိ ျပဳလုပ္ၾကေပမယ့္၊ လူ႕မွူေရးဖက္ၾကေတာ့ လက္တြန္႔ေနၾကတယ္…။

ဥပမာ အားျဖင့္ ဒုိ႔ဗုဒၶဘာသာေတြ ဆိုရင္ ရတနာသုံးပါး မိဘဆရာသမားေတြကိုေတာ့ လွဴဖို႔တန္းဖို႔ကို လက္မတြန္႔ၾကဘူး၊ မရွိဆင္းရဲဲတဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြကုိ ဆုိေတာ့ မကူညီခ်င္ မလွဴတန္းခ်င္ၾကဘူးေလ..။ တစ္ခ်ိဳ ့ဘာသာေတြက်ေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေနသူ မည္သူ႕ ကုိမဆို ကူညီဖို႔အသင့္ ရွိၾကတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ ့ ဘာသာေတြဆုိျပန္ေတာ့လည္း ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ့္ လူမ်ိဳးက လြဲရင္၊ တစ္ျခားဘာသာ တစ္ျခားလူမ်ိဳးေတြကို၊ လွဴဖို႔ဒါန္းဖုိ႔ ကူညီဖုိ႔ကို ဝန္ေလး ေနတတ္တယ္ - ဟု….အစခ်ီကာ၊

ေဟတီႏိုင္ငံ ေျမငလွ်င္ ဒုကၡသည္မ်ားအေပၚ လူသားမ်ားကုိယ္ခ်င္စာေသာ အားျဖင့္ ကူညီခဲ့သည္မွ အစျပဳကာ၊ နာဂစ္မုန္းတိုင္း အေၾကာင္း၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ပုံတိုပတ္စမ်ားပါမက်န္ ေထြရာေလးပါး ေျပာၾကား ေနေလေတာ့၏၊

ထိုအထည့္တြင္ ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္ စိတ္အဝင္စားဆုံးမွာကား- ပိဋကတ္ေတာ္လာ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္တုိ႔၏၊ ေရွးေရွးဘဝမ်ားက လူမွဴေရးကို စိတ္ဝင္တစား လုပ္ခဲ့၍ ယခုဘဝတြင္ ဘုရင့္သားေတာ္ အျဖစ္ျဖင့္ ေရႊပုခက္ႏွင့္ အိပ္ရျပီ၊ လူမွဴေရးကုိ စိတ္မဝင္စားခဲ့သျဖင့္ အထိန္းေတာ္၏ သားျဖစ္ကာ စံေကာႏွင့္ အိပ္ရသည္ဆိုေသာ အေၾကာင္းကို အထူး စိတ္ဝင္စားမိ ေနေလေတာ့၏။

ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ႏွင္ ့ရပ္မိရပ္ဘ လူၾကီးမ်ား စကားစ ျပတ္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္၊ ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္သည္ ဆရာေတာ္အား ဤသုိ႔ ေလွ်ာက္ထား လိုက္ေလေတာ့၏။

မွန္လွပါ… ဒီေလာက္ရွားပါးတဲ ့ေရႊကို ပုခက္လုပ္ျပီး စီးရတယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္ျဖင့္ ယုံရခက္ခက္ပါဘုရား..။ ေရႊေစ်းကလည္း ၾကီးပါဖိသနဲ ့..ဟူ၍ မဆိုင္းမတြ ေမးေလ်ွာက္ေလ ေတာ့၏။

ထိုအခါ.. ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ေျဖၾကားလိုက္သည္မွာကား…

ငေက်ာ္ေခါင္….မင္းေတာ္ေတာ္ ဗဟုသုတမရွိတဲ ့ေကာင္ပဲ၊ အဲဒါ… ဘုရင့္သားေတာ္ေလကြာ၊ ေရႊေတြ ေငြေတြေလာက္ကေတာ့ အေပ်ာ့ေပါ့၊

မင္း..စိန္စီတဲ ့ည ကို မၾကည့္ဖူးဘူးလား .. ဟူ၍ ျဖစ္ေလေတာ့သတည္း။

ကပၸိယေက်ာ္ေခါင္သည္လည္း သူ႔ကို ဆရာေတာ္က ဗဟုသုတမရွိဟု ဆိုသည္ကို အားမလုိအားမရ ျဖစ္ကာ၊ ဘီဒိုတည့္တြင္ ဝွက္ထားေသာ ျပားျပားခ်ပ္ခ်ပ္ ပစၥည္းေလးတစ္ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္ကာ၊ ရြာလယ္က ေဒၚပုအိမ္သုိ႔ ဒုန္းစုိင္းရေလေတာ့သတည္း။

အေၾကာင္းမွာကား ရြာလယ္က ေဒၚပုအိမ္တြင္ တီဗီ ႏွင့္ ေအာက္စက္ ရွိေသာ ေၾကာင့္တည္း။

0 Comments:

ကိုယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

"အို ကာလမတို႔-

(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း
အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။

(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကလ်ွက္=

ဤဘေလာ့၌ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ေျဖၾကားထားသည္ဟူ၍လည္း ဟုတ္လွျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကေစခ်င္ပါ။


  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP